Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: fairy
Jeg har vært der for 10 år siden. Var i juli, og da var det 38 grader på dagen. Altfor varmt, i grunnen..
Vet ikke hvordan været er der i april/mai, men hvis du går iher:
http://home.online.no/~nancys/portugal/norsk/country/temperatures.html
Så finner du det ut:)
ORIGINAL: werana
jeg har vert der [:)]
Algarvekysten, på sommertid(juli/august) og høst (september).
Jeg trivdes godt begge ganger! Men husk på at det ofte er langt ned til strendene, med trapper osv.
Har ikke vært på våren, men det er vel da som om høsten, kan få litt ustabilt vær...
Hvor i Portugal tenker du? Jeg har noen venner som bor i Praia da Rocha/Portimão[:)][:)]
ORIGINAL: Tante Sofie
Det kommer litt an på hvor i Portugal du skal.
Sør, i Algarve er det nok rundt 25 grader.
På Sølvkysten (nord for Lisboa) er det litt mildere (ca 20), men foreldrene mine var der i mai ifjor og de hadde 36 grader på det meste.
Vi er i Portugal hver sommer, det er så vakkert der! Vi har ca 25-30 grader i juli. (Sølvkysten)
ORIGINAL: vetlemeg
Jeg trivdes godt begge ganger! Men husk på at det ofte er langt ned til strendene, med trapper osv.
Har ikke vært på våren, men det er vel da som om høsten, kan få litt ustabilt vær...
Hvor i Portugal tenker du? Jeg har noen venner som bor i Praia da Rocha/Portimão[:)][:)]
Hmm,ok...!
Har sett på Praia da Rocha! Syns den stranda der med alle klippene og sånn ser så fin ut!![:)]
Er det der det er masse grotter å sånn?
Var jo litt dumt det at det var langt til stranda da, finnes det ikkje hotell som ligger på stranda der..?[8|]
Hmm,ok...!
Har sett på Praia da Rocha! Syns den stranda der med alle klippene og sånn ser så fin ut!![:)]
Er det der det er masse grotter å sånn?
Var jo litt dumt det at det var langt til stranda da, finnes det ikkje hotell som ligger på stranda der..?[8|]
jaja, viss en drar ned til havnen, så kan man gå derifra! Men å gå ned fra "hovedgaten" er sikkert litt mer stress med vogn, såg flere som gjorde det, men for meg virker det litt tungt, og varmt, puuh! Jeg liker Portugal godt, og vil gjerne reise igjen! Jeg hadde nok reist med barn også! Men ok å være klar over at mange plasser er det trepper ned til stranden!
Er grotter der ja! På stranden i PdR kan man gå inn i en klippe som er der i allefall! Vi var på speedboat-tur i Albufeira en dag, da kjørte vi inn i flere grotter [:)] Kjempe fin plass [:)] Og masse god mat, vi spiste da mye som jeg aldri hadde bestillt om vi ikke var med våre venner som er lokale! [:)]
ORIGINAL: tyr79
Vi reiste med Apollo. Bodde på Ondamar leilighetshotell. Var et par trapper på hotellet, men helt ok. Vi brukte ca 20 min å gå til stranda, men da hadde vi med oss en 5 åring også. Var greit hotell, 5 min å gå til kjøpesenter og 10.15 min å gå opp til The Strip ( lang handlegate).
Var der for 7 år siden også da bodde vi på Praia de Oura, det lå nesten på stranda, men langt fra gammlebyen.
bare å sende pm om det er noe du lurer på, jeg kan spørre mine venner! [:)]
viss du reiser dit ville jeg i allefall tatt litt taxi for å komme meg ut å prøve andre restauranter også, nydelig mat i Alvor f.ex [:)][:)]
viss du reiser dit ville jeg i allefall tatt litt taxi for å komme meg ut å prøve andre restauranter også, nydelig mat i Alvor f.ex [:)][:)]
Tusen takk for det![:)]
Såg det var charterturer til Alvor også, men er vel kanskje generelt litt mindre å gjøre der..?
Kanskje vennene dine veit om ein egna plass å overnatte med baby??..
Såg det var charterturer til Alvor også, men er vel kanskje generelt litt mindre å gjøre der..?
http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-reise/Europa/Portugal/Algarve/PraiadaRocha/Accomodations/Pages/TivoliMarinaPortimao.aspx
dette er ved havnen!
men jeg skal høre med dem neste gang de logger seg på msn [:)]
her tror jeg at jeg ville bodd av hotellene i PdR om jeg skulle reist med barn. Kjeme fint område, og heller gå litt lenger for å komme til "handlegaten". Her er nærme stranden, og meeeener å huske at du slipper trapper da...(er jo sånn promonade i treplanker på stranden, så kan gå langt med vogn, sikkert ok å ha gode hjuler på vogna, for der er masse finkornet sand!)