Portrettlinse Nikon

Ms. SiloMon

Forelsket i forumet
Noen som kan litt om linser? Ønsker meg ei portrettlinse til Nikonkameraet mitt (D40). Hva anbefales? Tenker da på ei linse til en fornuftig pris. Ikke type 10 000 klassen... Noen som kan hjelpe meg?

*Tilleggsinfo: Vil helst ha en linse med autofokus.

jeg ville gått for 50mm F/1,8
får den til 1100 kr.. Helt ok/grei til å ta bilder med..

Ninen D skrev:
jeg ville gått for 50mm F/1,8
får den til 1100 kr.. Helt ok/grei til å ta bilder med..

Hvor finner du den til 1100 kr? Har funnet til 1600...

.

mpx og komplett  har den til 1190 vertfall...

Altså... det er ikke autofokus på D40. Så skal du ha autofokusmotor er det i objektivet, og det får du bare i sånne Objektiver som følger med i kitet f.eks

"Nikon D40 er det første autofokuskameraet fra Nikon uten motor i huset. Det betyr at du kun får autofokus dersom du bruker AF-S-objektiver eller tredjepartsobjektiver med fokusmotor integrert. Det er naturligvis gjort for å spare penger og plass i kamerahuset, men gir kjøperne et handikap, siden de vil miste viktig funksjonalitet på en del objektiver"

Jeg handlet nettopp en 50mm fast nikkor objektiv, til rett over 1000lappen på Japan foto.

Veldig bra. og dette har autofokus i, så hvis kameraet har motor kan du bruke autofokuse, f.eks hvis/når jeg kjøper et annet Nikon kamera som har autofokus kan jeg bruke dette objektivet.

http://www.japanphoto.no/product/objektiver/nikon-fatning/normal/nikon-nikkor-af-d-50mm-f-1.8/

Back
Topp