popcorn...

Troillmor

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Junibarna 2015
jeg har alltid vært gla i popcorn... ikke bestandig så ofte jeg spiser det for tida... akkurat nå av flere grunder...

MEN det jeg lurte på: Er det noen som har erfaring med popcornmaskiner??? ???
sånn i forhold til popping i micro og/ eller kjele...

foreløpig har jeg ikke smakt popcorn fra popcornmaskiner man har hjemme
(kun fra sånne store som bla er brukt på kinoer, sirkus, parker mm, og sånt popcorn er stortsett godt)

Hjemme brukte vi Micro før... men den blei kasta da vi flytta... og har av ei eller anna grunn ikke kjøpt no ny etter det
Har alltid vært fornøyd med mikropopcorn egentlig... når man bare finner ut riktig poppelengde iforhold til micron man bruker.
for brent popcorn smaker og lukter helt for *** (men det gjør det jo uansett om det er brent på ene eller andre måten)

I fravær av micro har jeg noenganger prøvd å poppe i kjele... men blir liksom aldri helt fornøyd...
syntes ikke popcorne blir poppa skikkelig ut... om dere skjønner??? (men kan være mine ferdiheter også... kanskje?)

- Hva bruker dere?
- Er det no spessiell maskin dere vil anbefale???
- Evnt noen med gode råd for kjele-popping??

Vi har en sånn popcornmaskin som du får kjøpt på elkjøp o.l.
Den fungerer helt fint når det gjelder popping, men jeg syns det er så vanskelig å fordele saltet på alt popcornet etterpå.. hehe.. mange små problemer man skal ha her i livet.. hehe.

Men hvis man bruker litt olje på den når man popper blir det iallefall ikke svidd.. hvis man passer litt på at det ikke står for lenge. Det er en roterende stålting som passer på at det ikke ligger på en plass hele tiden..hvis du forstår hva jeg mener..dårlig forklart..

Bruker microen her, synes fra popcornmaskina blir de litt tørre, så liker ikke det, jeg. Men har nå blitt en micropopcornelsker [:D] er jo sunnere enn chips....

Back
Topp