Polypp i livmoren

Sola1991

Glad i forumet
Hei og hå! Jeg har et spørsmål, til dere som jeg håper noen kan svare meg på.
Var hos gyn tidligere i uken og fikk påvist polypp inne i livmoren, hun mente at dette kunne ha noe å gjøre med infertilitet og gjøre men ønsket ikke å gjøre noe med den før om 3 mnd. Hvis den ikke hadde gått bort av seg selv så kunne vi finne ut om den kunne fjernes via operasjon. Er det noen som har fått påvist dette? Men måttet vente så lenge før evt fjerning? Alle vi her inne går vel litt på tå hev og med et ønske om fortgang. Så synes 3 mnd er fryktelig lenge :arghh:

Har ingen erfaring med dette, men kan forstå at 3 mnd er lang tid i prøveverden :(
Håper den går bort av seg selv slik at du slipper operasjon og enda lengre ventetid!

Har ingen erfaring med dette, men kan forstå at 3 mnd er lang tid i prøveverden :(
Håper den går bort av seg selv slik at du slipper operasjon og enda lengre ventetid!
Ja, 3 mnd er veldig lenge. Har jo prøvd over et år nå, så 3 mnd er jo en hel evighet til. Men merker jo nå at forhåpningene mine ikke er så store denne mnd da. Og det er jo ganske deilig :happy:

Jeg har også en sånn mnd denne gangen. Pp13 og har vært på samtale om ivf. Merka at jeg stresser mye mindre mnd og tenker ikke såå mye på prøvingen. Deilig!

Jeg fikk påvist dette for ca et år siden, fikk kontrolltime 2 mnd senere og skulle da evt få det fjernet. Det var ingenting farlig og den var borte innen kontrolltimen. Det er veldig vanlig, og vanligvis er det ikke noe farlig, så jeg ville ikke gått å bekymret meg unødvendig:) Forstår derimot at det er kjedelig å vente så lenge på svar:(:Heartred

Jeg fikk påvist dette for ca et år siden, fikk kontrolltime 2 mnd senere og skulle da evt få det fjernet. Det var ingenting farlig og den var borte innen kontrolltimen. Det er veldig vanlig, og vanligvis er det ikke noe farlig, så jeg ville ikke gått å bekymret meg unødvendig:) Forstår derimot at det er kjedelig å vente så lenge på svar:(:Heartred
Bekymrer meg ikke så mye over at den fakrisk er der, heller at ting tar sann tiiid :( Men det ga meg håp om at det kan være årsaken da. Så sann sett er det ganske deilig :happy:

Skjønner deg veldig angående tid. Vi har bestemt oss for å prøve i april, men herreminhatt tiden har aldri noen sinne gått så sent... Håper dere finner ut av det så raskt som mulig, det går kanskje an å pushe det frem litt for dere?

Bumper denne.

Gjorde gyn undersøkelse utover vanlig ul for å fastslå polypp?

Ul på sykehuset i dag ga mistanke om polypper hos meg. Så lurer på det samme. Skal ha ny kontroll om en uke når jeg er helt ferdig med menstruasjon. Hvis ikke ble det operasjon i narkose.

Bumper denne.

Gjorde gyn undersøkelse utover vanlig ul for å fastslå polypp?

Ul på sykehuset i dag ga mistanke om polypper hos meg. Så lurer på det samme. Skal ha ny kontroll om en uke når jeg er helt ferdig med menstruasjon. Hvis ikke ble det operasjon i narkose.
Ja, hun fylte livmoren med væske for å se at det fskrisk var noe der. Og det var det. Men som oftest ville de gå vekk av seg selv, derfor hun ville jeg skulle vente i 3 mnd.

Ja, hun fylte livmoren med væske for å se at det fskrisk var noe der. Og det var det. Men som oftest ville de gå vekk av seg selv, derfor hun ville jeg skulle vente i 3 mnd.

Var det vondt/ubehagelig? Jeg gruer meg der du. Skal gjør det neste uke!

Overlegen sa ikke at den ville gå bort, og jeg hadde den antakelig også i januar.. så her er det planlagt utskraping hvis det blir påvist :eek:

Var det vondt/ubehagelig? Jeg gruer meg der du. Skal gjør det neste uke!

Overlegen sa ikke at den ville gå bort, og jeg hadde den antakelig også i januar.. så her er det planlagt utskraping hvis det blir påvist :eek:
Nei. Litt ubehagelig med det" sugerøret" som de bruker for å komme inn til livmoren, men absolutt ikke vondt :happy: Hm, merkelig. Jeg fikk beskjed om at de pleide å gå vekk av seg selv, men at jeg skulle komme inn på kontroll om 3 mnd for å se om den var gått bort. Men jeg leste også at de som prøver å bli gravide er anbefalt og få de fjernet. Men føler man ikke skal si i mot en gynekolog:wacky:

Nei. Litt ubehagelig med det" sugerøret" som de bruker for å komme inn til livmoren, men absolutt ikke vondt :happy: Hm, merkelig. Jeg fikk beskjed om at de pleide å gå vekk av seg selv, men at jeg skulle komme inn på kontroll om 3 mnd for å se om den var gått bort. Men jeg leste også at de som prøver å bli gravide er anbefalt og få de fjernet. Men føler man ikke skal si i mot en gynekolog:wacky:

Jeg kan oppdatere når jeg har et tilbake på ny sjekk neste uke og hva han sier om veien videre da. Han kunne ikke være helt sikker, men jeg hadde tykk slimhinne eller noe annet som fylte opp inni der på dag 6, og da skulle jo hele slimhinna vært blødd ut

Var hos gyn tidligere i uken og fikk påvist polypp inne i livmoren, hun mente at dette kunne ha noe å gjøre med infertilitet og gjøre men ønsket ikke å gjøre noe med den før om 3 mnd. Hvis den ikke hadde gått bort av seg selv så kunne vi finne ut om den kunne fjernes via operasjon. Er det noen som har fått påvist dette? Men måttet vente så lenge før evt fjerning? Alle vi her inne går vel litt på tå hev og med et ønske om fortgang. Så synes 3 mnd er fryktelig lenge :arghh:

Jeg fikk påvist en polypp i livmor og fikk operasjon raskt og ble gravid på 2. prøveperiode etter operasjonen. Og vi hadde prøvd i nesten 2 år før det så føler at det hadde mye å si :-)

Husker at jeg fikk beskjed om at det var ventetid på max 8 uker etter henvisning på den slags ting pga at selv om de så og si alltid er godartet, så kan de aldri være 100% sikker før de har sendt det inn og sjekket.

Masse lykke til ❤️ håper at det klaffer fort etter at du har fått fjernet polyppen

Det er lov og si i mot ein gynekolog og fortel kva du har lest og hørt.

Jeg fikk påvist en polypp i livmor og fikk operasjon raskt og ble gravid på 2. prøveperiode etter operasjonen. Og vi hadde prøvd i nesten 2 år før det så føler at det hadde mye å si :)

Husker at jeg fikk beskjed om at det var ventetid på max 8 uker etter henvisning på den slags ting pga at selv om de så og si alltid er godartet, så kan de aldri være 100% sikker før de har sendt det inn og sjekket.

Masse lykke til ❤️ håper at det klaffer fort etter at du har fått fjernet polyppen
Tusen takk for fint svar! Jeg skal tilbake på tirsdag og ta blodprøver, så da kan jeg spørre da :love7 Synes det er veldig rart at de ikke ville fjerne den med en gang. Isteden for å vente?

Det er lov og si i mot ein gynekolog og fortel kva du har lest og hørt.
Det er veldig sant! Jeg tenker at jeg bestiller time før det har gått 3 mnd. Og sier at jeg ønsker å få den fjernet med en gang. For blir for dumt, i tillegg så er det privat. :happy: hadde liksom ikke lest noe om det før jeg var der, så ante liksom ingenting da :oops:

Hei dere.

Er det noen av dere som har gjort denne operasjonen med å fjerne polypp i full narkose? Og er det noen som vet hva en slik prosedyre evt koster hos et privatsykehus?

Har selv en slik i livmoren min, som fører til at jeg ikke kan bli gravid før den er fjernet. Var ifbm undersøkelse hos fertilitetsklinikk at dette ble oppdaget.. Dette er min siste mulighet å noengang få barn, så da gjør jeg alt jeg kan for å få til en operasjon så kjapt som mulig, slik at IVF kan igangsettes.

Håper å få noen svar

Hei dere.

Er det noen av dere som har gjort denne operasjonen med å fjerne polypp i full narkose? Og er det noen som vet hva en slik prosedyre evt koster hos et privatsykehus?

Har selv en slik i livmoren min, som fører til at jeg ikke kan bli gravid før den er fjernet. Var ifbm undersøkelse hos fertilitetsklinikk at dette ble oppdaget.. Dette er min siste mulighet å noengang få barn, så da gjør jeg alt jeg kan for å få til en operasjon så kjapt som mulig, slik at IVF kan igangsettes.

Håper å få noen svar
Hei! Eg tok hysteroskopi i narkose for 2 veker sidan på Haukeland. Fekk time 3 veker etter henvisning, så var ikkje lang ventetid:)
Har du mulighet for å få henvisning til det offentlige?

Før eg fekk timen så var eg redd at ventetida var for lang og søkte litt opp om private tilbud. Virker som dei kun utfører uten narkose.

Hei, jeg fikk faktisk påvist polypp under en ivf- runde.. vi valgte å avbryte forsøket da vi ofte ikke hadde gode nok egg til frys..

Venta til neste mens og fikk den fjerna.

Denne hadde vokst seg stor så måtte fjernes. Faktisk veldig vanlig at det oppstår sfa ivf.

Back
Topp