polydaktyli

Line91

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Er det noen her som har barn med polydaktyli? Min sønn er født med 7 tær på en fot og skal opereres rundt 1 års alder. Ellers er han helt frisk og rask! Hadde vært kjekt å høre om andres erfaringer.

Ingen erfaring. Men det viktigste er at han er frisk og rask :)

Det har jeg aldri hørt om før.

Men som hun sier over: så lenge han er frisk og rask så er det det viktigste

MÅ han operere, eller kan man fint leve med 7 tær?

Ja, det er det. Men er bekymret for hvordan foten hans blir etter operasjonen, han må også flytte en sene over til stortåen. Håper han klarer å belaste foten riktig etterhvert :)

Han må operere for å kunne ha på seg sko. Det sitter to ekstra tær på utsiden av stortåen. Fotbladet er også mye bredere og det er fullt utviklede tær med full bevegelighet. Og senen som skal være i stortåen sitter i tåen ved siden av, og er fryktelig stram.

Han må operere for å kunne ha på seg sko. Det sitter to ekstra tær på utsiden av stortåen. Fotbladet er også mye bredere og det er fullt utviklede tær med full bevegelighet. Og senen som skal være i stortåen sitter i tåen ved siden av, og er fryktelig stram.
Ja da må han jo ja.

Som sagt har jeg ingen erfaring, men ser vel for meg at fotbladet får de ikke gjort noe med? Hvordan er den foten ifht den andre? Er de veldig ulike?

Regner med legene er flinke;) og hvis han er for brei på foten vil han trolig få dekket spesiallaget sko. Men ingen erfaring dessverre

ImageUploadedByBV Forum1460542275.485386.jpg

Her er bilde av føttene hans.
Har fått overlegen i ortopedi på Riksen som operasjonslege. Og han burde jo være flink!

Men synes jeg har fått litt lite info om hvordan operasjonen skal foregå.
Men får vel en mer detaljert plan når operasjonen nærmer seg.

Dytter opp, i håp om at noen kan gi deg mer info! :)

Back
Topp