Polycystisk nyre oppdaget ved UL

Bkno1570230

Andre møte med forumet
For noen år siden var vi gjennom en senabort i uke 20 da det på OUL ble oppdaget mange avvik på foster som gjorde at det ikke var levedyktig, bl.a tilnærmet ingen fostervann og polycystisk nyre ve.side.
Er nå gravid igjen i uke 16 og på ul idag ble det igjen oppdaget lite fostervann og mest sannsynlig policystiske nyrer.
Etter enighet med undersøkende lege på riksen er det blitt enighet om ny undersøkelse om 3 uker for å se utviklingen på foster, fostervann og bedre bilder av nyrene. Frykter dette går mot en senabort. Lurer på om noen har vært borti tilsvarende historie og hvordan dette har endt?
 
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med svar på det du lurer på, men jeg er så veldig lei for at du fikk den beskjeden. Jeg håper du har god støtte rundt deg de neste ukene. Forumet er også her for deg, bare rop ut.
 
Er det bare én eller begge nyrene som er polycystiske?

Svigerinnen min fødte en frisk jente i oktober, hvorpå de på OUL hadde funnet cyster på den ene nyren. Hun ble fulgt opp ofte med hyppige ultralyder for å følge med på utviklingen, men det ble med de cystene som var og de spredde seg heller ikke eller vokste nevneverdig. Hun ble kontrollert noen uker etter fødsel og da så de at den polycystiske nyren hadde begynt å skrumpe inn(fungerte ikke) og kan antakelig bare forsvinne av seg selv uten operasjon. Den andre derimot var stor og fin(antakelig fot å kompensere) og fungerte utmerket. Hun tisser som hun skal og har det kjempefint og kan leve et godt liv med den ene nyren!:) Lykke til!
 
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med svar på det du lurer på, men jeg er så veldig lei for at du fikk den beskjeden. Jeg håper du har god støtte rundt deg de neste ukene. Forumet er også her for deg, bare rop ut.

Heldig som har verdens beste samboer, takk for fine ord:Heartred
 
Er det bare én eller begge nyrene som er polycystiske?

Svigerinnen min fødte en frisk jente i oktober, hvorpå de på OUL hadde funnet cyster på den ene nyren. Hun ble fulgt opp ofte med hyppige ultralyder for å følge med på utviklingen, men det ble med de cystene som var og de spredde seg heller ikke eller vokste nevneverdig. Hun ble kontrollert noen uker etter fødsel og da så de at den polycystiske nyren hadde begynt å skrumpe inn(fungerte ikke) og kan antakelig bare forsvinne av seg selv uten operasjon. Den andre derimot var stor og fin(antakelig fot å kompensere) og fungerte utmerket. Hun tisser som hun skal og har det kjempefint og kan leve et godt liv med den ene nyren!:) Lykke til!
De så fall en av nyrene, men mente kanskje begge to. Men var blodgjennomstrømning til begge nyrene. Om noen uker får de kanskje bedre bilder til å vurdere nyrene. Hvordan var det med fostervann da det bare var en berørt nyre, vet du det? Takk for at du deler, og så fint at alt er bra med henne:happy:
 
Back
Topp