pollensesong

mor.til.<3

Forelsket i forumet
Desemberskattene 2014
Hei. nå er det vår å sommeren er her snart , men dette fører også med seg en aldri så liten pollensesong, gruer meg , noen andre her som har bjørkepollen-allergi? legen min sa jeg ikke kunne ta pollensprøyten eller zyrtek tabelettene, har dere tenkt noe på dette dere som evnt. har allergi??

Jeg skal til legen min imorgen og dette er ett av spørsmålene jeg kommer til å ta opp[8|]. Hvis ikke kan jeg egentlig bare lukke meg inne frem til termin[&:][&:]. Har ikke fått påvist pollenallergi på blodprøve, men bihulene blir tette, nesa og øyne renner samt en infernalsk hodepine på fine dager og ikke når det regner. Det må jo være noe vi kan ta?

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta Zyrtek. Det var så godt forsket på at det ikke var noen fare. Kommer kunn til å ta de dagen det er virkelig ille.

Jeg gruer meg og til pollensesongen, er allergisk mot bla. bjørk, timotei, burot og gress. Har begynt på tablettene Kestine så håper det gjør at jeg ikke blir så veldig plaget.

ORIGINAL: Jeanettee

Hei. nå er det vår å sommeren er her snart , men dette fører også med seg en aldri så liten pollensesong, gruer meg , noen andre her som har bjørkepollen-allergi? legen min sa jeg ikke kunne ta pollensprøyten eller zyrtek tabelettene, har dere tenkt noe på dette dere som evnt. har allergi??

Du fikk ikke skrevet ut noe alternativ til Zyrtec tablettene? Du kan jo ta antihistaminer som er eldre og som er brukt av gravide lenge som bla Poleramin. Hadde snakket med legen nin jeg om det. Er jo ille viss du skal gå hele sesongen uten å kunne ta noe

Jo hun sa jeg kunne bruke postafen som er reisesyketabeletter , føler liksom ikke at de kan ha så stor virkning , men føler at legen min var lite oppegående denne dagen , jeg spurte henne om hva det kunne være siden jeg var blitt så kvalm i det siste igjen , da fikk jeg til svar at jeg sikkert var begynt å reagere allerede , hallo dette var for 2 - 3uker siden og det lå da mye snø ute og ingenting hadde begynt å sprette... så derfor tyr jeg til dere hehe[:)]

ORIGINAL: AnetteN

Du fikk ikke skrevet ut noe alternativ til Zyrtec tablettene? Du kan jo ta antihistaminer som er eldre og som er brukt av gravide lenge som bla Poleramin. Hadde snakket med legen nin jeg om det. Er jo ille viss du skal gå hele sesongen uten å kunne ta noe

Sniker fra juli...jeg er allergisk for alt mulig av pollen (+masse annet) og tar tablettene Cetirizin...de mente min lege var bedre for meg å ta enn loratadin/cyrtec nå som jeg er gravid! Du burde jo få resept på allergitabl når du har pollenallergi...ellers så kan det jo bli en veeeeldig kjip vår for din del!!!

Utrolig nokk blir jeg mindre plaget av alergi når jeg er gravid... har vært bedre med de to andre og nå som bjørken har begynnt å spire skulle man tro at jeg skulle være tett, men nei ingenting.
Bortsett fra tørre slimhinner som kommer av graviditeten da så er jeg plage fri... deilig følelse

ORIGINAL: volvomamma

Utrolig nokk blir jeg mindre plaget av alergi når jeg er gravid... har vært bedre med de to andre og nå som bjørken har begynnt å spire skulle man tro at jeg skulle være tett, men nei ingenting.
Bortsett fra tørre slimhinner som kommer av graviditeten da så er jeg plage fri... deilig følelse

Sånn er det for meg og. Når jeg er gravid eller ammer trenger jeg ikke bruke allergimedisiner, men så fort jeg ikke er gravid/ammer er jeg kjempeallergisk. Har i tillegg kryssallergi, så er allergisk mpt all frukt, men nå kan jeg kose meg med all den frukten jeg vil!!! Kjempedeilig!! Gruer meg til neste sommer jeg...blir første sommeren på 3 år jeg hverken ammer eller er gravid (regner ikke med at jeg ammer til sommeren)...har et håp om at allergien har blitt borte for godt, har nemlig hørt at det kan skje...

Jeg har bjørkepollenallergi men har ikke merket noe enda. Sist jeg va gravid fikk jeg en nesespray gravide kan bruke. Så det er som flere sier, at det finnes noe for oss[;)]

Du/dere bør ikke ta Cetirizin under svangerskapet. Er i bunn og grunn det samme som Zyrtec. Jeg tar ingenting selv med rennende nese og opptil 20 nys om dagen. ;) Prøver å holde ut. Men har Postafen hvis det blir for ille. Det skal være trygt. Dere kan jo prøve med en reseptfri nesespray, saltvannsoppløsning. Men les alltid pakningsvedlegget!
Hilsen sykepleieren på forumet. ;)  

ORIGINAL: løve78

ORIGINAL: volvomamma

Sånn er det for meg og. Når jeg er gravid eller ammer trenger jeg ikke bruke allergimedisiner, men så fort jeg ikke er gravid/ammer er jeg kjempeallergisk. Har i tillegg kryssallergi, så er allergisk mpt all frukt, men nå kan jeg kose meg med all den frukten jeg vil!!! Kjempedeilig!! Gruer meg til neste sommer jeg...blir første sommeren på 3 år jeg hverken ammer eller er gravid (regner ikke med at jeg ammer til sommeren)...har et håp om at allergien har blitt borte for godt, har nemlig hørt at det kan skje...

Jeg også har kryss alergi kan ikke skrelle poteter uten hansker og kan bare glemme å spise rå kolerabi pluss en del frukt med skall på men uten skal går det somregel greit.
Nå som jeg er gravid er dette også helt vekke.
Alergi kan jo forsvinne med stoff skifte også som er sånn ca hvert 7 år. Krysser fingerene [8D]

Jo hun sa jeg kunne bruke postafen som er reisesyketabeletter , føler liksom ikke at de kan ha så stor virkning , men føler at legen min var lite oppegående denne dagen , jeg spurte henne om hva det kunne være siden jeg var blitt så kvalm i det siste igjen , da fikk jeg til svar at jeg sikkert var begynt å reagere allerede , hallo dette var for 2 - 3uker siden og det lå da mye snø ute og ingenting hadde begynt å sprette... så derfor tyr jeg til dere hehe[:)]

Så rart av henne å ambefale deg å ta de tablettene, er jo antihistamin av eldre generasjon, men en blir jo så trøtt av dem. Samt så er de ikke så gode som allergitabletter. Og er en plaget av pollenallergi så ambefales det at en tar tablettene hver dag for da blir en mindre plaget. Det hjelper ikke så godt å bare ta tablettene når en merker symptomene.  Jeg ville ha bedt legen om å få skrevet ut en resept på et annet merke antihistamin eks. Poleramin

De har gått vekk i fra at det er bare er Poleramin og Phenamin en kan bruke når en er gravid. En kan bruke de andre antihistaminene og nå. Var iallefall det jeg fikk beskjed om av min lege.

Back
Topp