Pollenallergi

Renate82

Blir kjent med forumet
Noen andre her som har pollenallergi? Lurer på hva deres lege evnt har sagt om bruk av medisiner ifht allergi og graviditet?
Min lege anbefalte meg å ikke bruke medisiner, men har ei venninne som hadde fått beskjed av sin lege at det var helt greit...
Er i utgangspunktet litt skeptisk selv, men kunne vært deilig med nesespray og øyedråper hvertfall her jeg nyser og klør om hverandre...

jeg har! og har fått en nesespray, og øyedråper:) funker fint det, får ikke ta tabeletter, men det går fint:)

er vel kunn nese spray og øyedråper man kan ta[&:]

ORIGINAL: Luna_girl

jeg har! og har fått en nesespray, og øyedråper:) funker fint det, får ikke ta tabeletter, men det går fint:)

Samme her, men fikk beskjed at en ikke skulle ta spray og øyedråper som inneholder kortison..vet nasonex og flutide nasal inneholder det...

Takk for alle hyggelige svar!
Skal til legen på fredag så får høre med henne igjen da.
Det viktigste er jo at babyen har det bra så får jeg heller plages litt ekstra i sommer hvis ikke jeg kan få noe.

Heisann! Et lite svar helt på tampen; Jeg fikk Lomudal spray og dråper, samt Cetirizin tabletter i tilfelle de to andre ikke var tilstrekkelig. Det spørs kanskje hvor plaget du er. Legen understreket at en så langt det er mulig bør unngå tabl./med. i svangerskapet, men som sagt; blir det for ille kan jeg ta en...

Min lege sa sist at det ikke noe allergimedisin som er trygg, men må man så må man....Hun ringte sykehuset da, og snakket med legene der. De sa det samme, men nevnte noe som kan brukes: eks Clarityn (?) og Polarimin. Den siste fikk jeg.
Snakket med henne om det samme igjen idag, og da hadde hun en annen mening pga ny forskning som hun hadde lest i en legejournal. Den sa at norske leger hadde vært for redde til å bruke allergimedisin på gravide og ammende, dette pga det juridiske. Altså for å unngå søksmål. Fikk resept på noe nesespray, men husker ikke hva den heter nå.  Noe på L, ikke Livostin....[;)] Og kunne også ta Polarimin, men helst bare når jeg virkelig måtte ta.

Hei, det er nå kommet nye retninglinjer med bruk av alergimedisiener i svangerskap og det er flere tab. som er godkjent. Jeg kunne derfor bruke det samme jeg har brukt tidligere, hør med legen deres de bør ha den nye oversikten

Back
Topp