Pollenallergi?

Aravis

Elsker forumet
Noen av deres barn som har det?

Jeg er overbevist om at veslegutt her har fått dette..
Merket det i fjor også, men da var han så liten at jeg tenkte kanskje det skulle "gå bort" eller noe.

Men, vi har vært ute i 1,5 time nå ca, og han snørrer hele tiden! Nyser og klør i øynene. Tok han med inn og vasket han skikkelig i ansiktet med vann. Ble bedre med en gang han kom inn! Så tydelig det er noe her..
Skal ta han med til lege over påsken, tenker jeg.

Men: dere som har små barn med allergi, hvordan behandles dette? Øyedråper eller noe? de får vel ikke tabletter?

Ingen av mine har hatt tegn til å ha pollenallergi enda. *bank i bordet!*

Men jeg merker godt pollen i luften nå, atsjo!! Og har sett på bilene at det ligger pollen på taket, usj!

Huff ja, masse pollen i luften! Er nok bjørk han reagerer på, ihvertfall virker det sånn. Mannen har det også, men han reagerer på gress i tillegg. Men det gjenstår å se.

Floosieful skrev:
Syns du skal si ifra til legen at h*n skal gjöre et allergitest på sönnen din. Det var det dem gjorde med meg når jeg var liten. Syns ikke du skal ge han noen mediciner för du har vart hos legen

Nei, det var absolutt ikke tanken heller. Jeg bare lurte på om det er mikstur, tabletter eller øyedråper/nesespray.

Floosieful skrev:
Syns du skal si ifra til legen at h*n skal gjöre et allergitest på sönnen din. Det var det dem gjorde med meg når jeg var liten. Syns ikke du skal ge han noen mediciner för du har vart hos legen

Nei, det var absolutt ikke tanken heller. Jeg bare lurte på om det er mikstur, tabletter eller øyedråper/nesespray.

Floosieful skrev:
Aravis skrev:
Floosieful skrev:

Hva jeg husker så fikk jeg Bricanyl pga astman min og tabletter og öyedråper. Men husker ikke om jeg fikk nesespray. Men jeg kan si at det er kjedligt med allergi når man er så liten

Bricanyl har vi, men det er mot falsk krupp. Dette blir isåfall mot pollenallergi. Vet det er noen som gir en halv zyrtec, men vi har bare noe som heter cetizirin radiopharm her. (som sambo bruker). Samme allergimedisinen, men den andre gjør deg visst ikke så trøtt..

Chris har det. Han bruker flytende zyrtek og det funker som gull :-)
Han nyser, tett i nesa og er utilpass om han ikke får det.

Flytende zyrtec ja! Det høres bra ut. Var ei på forumet mitt som hadde fått beskjed om en halv zyrtec ved behov, så da er det nok zyrtec som er tingen altså.

Håper vi får en time så fort som mulig, så får vi sett på dette her! emoticon

Back
Topp