Pollenallergi

Diddij

Forumet er livet
Noen fler her inne som har det?
Hvilke medisiner kan vi evt ta? Legen min vil ikke gi meg noe...men har hørt om fler som har fått polaramin bl.a...

Jo du kan ta noe, polaramin blant annet. I tillegg var det ei på juli 2010 som for ca en uke siden la ut en link fra Alleris (de som kontrollerer blant annet hviljke legemidler som er trygge å ta for gravide) som har kommet med en ny rapport nå der de siste forskningsresultatene nå viser at enda flere allergimedisiner nå, siden de har vært prøvd ut i lang tid, kan regnes som trygge for gravide. Både piller, nesespray og øyedråper. Det sto i tillegg at al for mange leger er for lite oppdattert på hva som regnes for trygt for gravide, det enkleste for dem er å bare si "klar deg uten", noe som fører til at mange gravide går med unødvendig mye plager. Håper du finner linken, ta med artikkelen til legen din! (Jeg går forresten på polaramin, nasacort, og en øyedråpe jeg ikke husker navnet på.)

Jeg har også allergi, men fikk beskjed om at det er bedre å bruke bare lokalbehandlig, altså nesespray og øyedråper i stedet for tabletter.. Men her er link om allergi og graviditet og amming: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=543187

Hehehe, la inn linken her, men så så jeg jo nå at noen hadde vært ute før meg[;)] 

Tusen takk dere, nå ble jeg glad[:)] Kanskje ikke det blir en håpløs sommer dette[:)]

jeg bruker livostin øyedråper og nesespray. fikk polaramin, men den er det rød trekant på, og man kan bli slapp av de. Men det er jo nesten bedre enn å være plaget av allergien. bruker de kun hvis jeg må.

Jeg har pollenallergi. Og jeg har fått polaramin. Som jeg kan ta hver dag om jeg vil det. Men jeg selv prøver å begrense det.

Jeg har fått Loratadin.
Har kraftig allergi mot både bjørk og gress, i tillegg til å reagere mot hassel, or og burot, så jeg tar pille hver dag.
Har pleid å bruke kortisontabletter i de verste periodene, men akkurat det må jeg droppe i år.

jeg har pollenallergi.. fikk resept på polaramin - og både legen og bruksanvisningen anbefalte den til gravide - har ingen påviste plager eller noe negativ bivirkning som en kan få hvis en er gravid og bruker den. livostin og slikt har jeg aldri følt har fungert så jeg er spent på å se om dette funker nå som pollensesongen starter. om en blir sløv så er det bedre enn å gå tett hele kvelden i mangen mange uker.

Back
Topp