Pollenallergi/allergi hos barn

~Lille bøllefrø~

Glad i forumet
Minien her har i det siste "reagert" på appelsin med å få MYE utslett rundt munnen.

Nå de 2 siste dagene har hun vært veldig rød i det ene øyet og veldig rød under øynene + utslett rundt munnen og i kinnene.
Snakket med legen vår i går (hun hadde heldigvis vakt på legevakten) og hun sa at det var veldig tydelig at hun reagerer på noe når det kom til utsletten rundt munnen

Dere som har barn med pollenallergi og/eller matallegi åssen reagerer de og åssen ser de ut da?
Kan det være pollenallergi hun har fått også?
Vi har veldig mye allergier på begger sider av familien.

Er rett og slett helt rådløs for hun ser virkelig ikke mye god ut

Er full av allergi selv og det kan være et tegn til allergi.

Pollenallergi er som regel tett nese, rennende øyne, hoste og at det KLØR!!!!
For det går på luftveiene..
Mens matallergi kan man reagere på hud og at det klør i hals f.eks..
Er det skikkelig ille så kan man få anafylaktisksjokk (ikke helt sikker på stavemåte, men d hørtes riktig ut)
det er såpass ille at da er rett på sykehuset, ikke utslett rundt munnen..

Selv om man er allergisk mot pollen så er det noe som heter kryssallergi og at div. matvarer en til vanlig tåler kan gi et mildt utslag i pollensesongen.

Jeg ville tatt en tur til legen for en test jeg[;)]
Lykke til!

jenta her har pollen alergi. Her så snører ho en del, klør i øyene som da blir røde
her har ho alergi medisin valargan siden de andre ho prøvde ikke hjalp noe særlig

Takk for svar.
Snakket litt med legevakten nå siden vi var innom der i går og jeg ikke liker å gi mini noen form for medsinier uten at jeg har snakket med legen først.
Han sa det at jeg kunne teste med livostin øyedråper og en halv zyrtec for å se om det hadde noen virkning og heller ta en tur til legen visst dette ikke fungerte.

Her reagerer lillegutt på ulike matvarer ved å bli rød rundt munnen, under øynene og på ørene... Han blir også sånn når han klapper katt, da gnir han seg også i øynene.
Vanskelig å vite hva det er alltid... Men det er jo til for pollen

Back
Topp