Pollen allerigi

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg har aldri reagert på pollen, før i år.
Jeg nyser heeeele tiden, og har til og med fått litt atopisk eksem på halsen. Smører meg med kortison 2 dager om dagen, og nå ser man det nesten ikke..
Også er jeg driiiitslapp.. I går skulle jeg steke pannekaker til middag, og da måtte jeg sitte på en stol å steke...

Henger dette sammen med pollen allergi?
Er ganske sikker på at det er det jeg har, siden jeg har alle symptomene, og blir helt tett og sånn når jeg er ute i hagen.

Høres jo veldig ut som det er pollenallergi. 
Jeg har det selv og sliter max for tiden, både inne og ute. Og finner ingen medikamenter som hjelper.

Anbefaler deg å dra til legen for å ta en sjekk på hva du kan være allergisk mot (dersom dedt slår ut på prøvene da selvfølgelig), og så kan legen se om du kan få noe for dette.

Ønsker deg masse lykke til i alle fall! Er noe drit sånn som det er nå.

Trone skrev:
Høres jo veldig ut som det er pollenallergi. 
Jeg har det selv og sliter max for tiden, både inne og ute. Og finner ingen medikamenter som hjelper.

Anbefaler deg å dra til legen for å ta en sjekk på hva du kan være allergisk mot (dersom dedt slår ut på prøvene da selvfølgelig), og så kan legen se om du kan få noe for dette.

Ønsker deg masse lykke til i alle fall! Er noe drit sånn som det er nå.

Ja, det er skikkelig slitsomt å gå sånn. Går bedre når jeg er inne, men da må vinduene være lukket.

Tar de bare vanlig blodprøve?

Mamma sa man kunne kjøpe medisiner reseptfritt på apoteket, så skal dra dit i morgen å kjøpe noe.
Kjedelig å glede seg såååå mye til våren, også er det det pollendrittet:(

Er vel blodprøve de tar nå, er det ikke det da? Før i tiden tok vi jo katteklorene, *grøss!!*
Men tror det er blodprøve nå.

Ja, er reseptfrie medisiner på apoteket, men det er jo lurest å få en konstatering av legen før man begynner på slike medikamenter. 

Jeg skulle egentlig kjørt på apoteket i dag, men har stått opp fra nattevakt og skal på jobb om 30 minutt. Og øynene er helt opphovnet (ala ET), de renner, nesa klør og renner, jeg nyser konstant og er generelt crapy i formen. 
Hvis dette er starten på våren så tror jeg at jeg rømmer til sydpolen, hehehe!!! Har holdt på sånn her i ett par uker allerede!

Uff, så slitsomt! Føler med deg!!
Lykke til på jobb!:)

Takk takk du :) Her inne er det i alle fall ikke pollen,. hehe!! :)

Har du prøvd å skylle øynene og ansiktet med kaldt vann? Det funker i noen sekunder på meg ialle fall :)

Jeg er akkurat sånn som du beskriver for tiden, og jeg har kraftig pollenallergi. Ville tatt meg en tur til legen og hørt om du kan få medisin på blå resept, allergimedisin er svindyrt å kjøpe uten resept!

Til dere andre som sliter nå, gå til legen og hør om dere kan få en sprøyte som heter Kenacort. Jeg fikk sprøyte igår, og merker allerede bedring :)

Høres ut som pollenalergi
hva med å ta en tur på apoteke og kjøp en pakning med 10 tabletter og merker du bedring så be om resept fra legen

Her er det bare øynene som klør, så jeg startet med allergitabletter i dag. Om de har effekt går jeg til legen og får resept på dem :)
T var og tok blodprøve i dag, og fikk resept på øyedråper :)

Jeg har heller aldri hatt pollen allergi før, men mistenker at jeg også har fått dette i en alder av 30 år-. Dritt!!

For ca 2 måneder siden så begynte jeg å hoste og klø i halsen. Tenkte at jeg hadde blitt forkjøla, men det gikk jo ikke over. Nesa begynte å renne også. Nyser i tillegg.

Jeg har bestilt time hos fastlegen til uka og må testes. Skal også teste jenta mi på 4 1/2 år.

Høres ut som pollenallergi, ja! Ville bestilt time til legen slik at du får testet hva du er allergisk mot. Med pollenallergi kan det også følge med en del kryssallergier (allergi mot eple, pære, nøtter osv.). De kan ta blodprøve for å finne ut hva du er allergisk mot og hvor mange prosent du reagerer på det. Jeg var langt over 100% på bjørkepollen og har slitt siden jeg var barn/ungdom. Ingen medisiner har fungert på meg. Har prøvd mange forskjellige typer tabletter, nesesprayer og øyedråper uten hell. I fjor gikk det så langt at de skrev ut resept på Prednisolon (kortison-tbl) til meg. Men de funka heller ikke. I år fikk jeg Kenacort kortisonsprøyte i skinka + en ny nesespra som visstnok er den beste på markedet (Avamys). Og jeg er helt symptomfri! Er i himmelen! Ikke blir jeg slapp og trøtt av medisiner heller, siden jeg slipper å bruke tabletter!

Viktig at du får testet deg slik at du får resept på allergimedisin, fordi det er kjempedyrt uten resept! En pakke zyrtec uten resept inneholder 7 tabletter. Du kan jo dra ned på butikken eller apoteket og se hvor dyrt det blir dersom du skal kjøpe det uten resept i hele sommer ;) 

Ønsker deg lykke til!

Back
Topp