Politisk ukorrekt spillet

Synes det er helt latterlig at spillet trekkes. Ja, innholdet er støtende - det er hele poenget. Ark og Tanum selger også Mein Kampf, Bibelen og en hel del andre tekster og filmer som skildrer grovere handlinger enn Politisk ukorrekt gjør. At en dame skal diktere hva som er godkjent humor er helt hinsides. Jeg kommer til å handle hos Norli fremover fordi dette krenkehysteriet har tatt helt overhånd.

Jeg syns det blir feil å trekke spillet fra markedet. Som de andre skriver over her, er spillet klart merket med 18-års aldersgrense og advarsel om at noen vil kunne finne innholdet støtende, så folk som ikke tåler det, får rett og slett holde seg unna.

Rent generelt mener jeg også at det må være rom for å leke seg politisk ukorrekt humor også, det er godt innenfor ytringsfriheten og dessuten er det et hav av forskjell mellom ord og handling. Jeg har for øvrig bare spilt Cards against humanity, altså det engelske originalspillet (som for øvrig er veldig morsomt!), men har nå tenkt til å kjøpe den norske varianten også rett og slett av prinsipp.

Hehe, får jeg også lyst til. Bare kjøpe det av prinsipp og vise at noen folk tåler det. Skal være enig i at noen av kortene er for drøye for min smak, men jeg er blitt litt sartere etter jeg fikk barn. Tenker da på disse pedofili-kortene. Likevel skal ikke jeg diktere hva folk skal spille og ikke spille.

Skjønner ikke at godt voksne (over 18 års grensa) synes det der er humor. Skjønner heller ikke at foreldre synes det er greit at et spill mater pedofil-humor. Hvis det går an å spille uten enkelte av kortene, så går det an å fjerne de kortene helt fra spillet. Det har ingenting med sart sjel å gjøre. Er man liksom en sart sjel hvis man ikke ser humoren i pedofili? Og hva har aldersgrense å si? Skal alt være greit, så lenge det er aldersgrense?

Syns det er greit jeg. Alle som spiller vet det er politisk ukorrekt (derav navnet) og ikke egnet for barn.

Skjønner ikke at godt voksne (over 18 års grensa) synes det der er humor. Skjønner heller ikke at foreldre synes det er greit at et spill mater pedofil-humor. Hvis det går an å spille uten enkelte av kortene, så går det an å fjerne de kortene helt fra spillet. Det har ingenting med sart sjel å gjøre. Er man liksom en sart sjel hvis man ikke ser humoren i pedofili? Og hva har aldersgrense å si? Skal alt være greit, så lenge det er aldersgrense?

Er så enig med deg! Når ble misbruk av barn humor???!!!!
Synes vi lever i en syk verden om det skal være greit [emoji57]

Synes det er drøyt å trekke spillet fra markedet. Hadde vi hatt det hjemme eller fått det til jul hadde jeg kastet de kortene jeg finner usmakelig. Resten av spillet virker gøy!

Moren min presterte å gi dette spillet i julegave til tremenningen til mini :eek: Han er 13-14 og ønsket seg det til jul og hun visste ikke hva hun kjøpte. Familien spilte det på julaften og hadde det kjempegøy. Visst nok noen utvidelsepakker som inneholder de drøyeste kortene og ellers var det bare å ta vekk de som de ikke likte.

Synes ikke om ett spill som har humoren i misbruk av barn. Svart humor eller ei ;)
Så lenge det er slike kort i spillet så er det helt greit at de trekker spillet!
Delvis enig. Synes de kunne fjernet kortene om barn generelt. Barn og svart humor hører ikke sammen.

Jeg syns det er et veldig morsomt spill! Noen av kortene er utvilsomt altfor drøye, og disse kan man fint droppe. Og litt av greia er jo at man kun spiller det.man syns er greitt. Man har mange kort på hånden, så kan fint spille akkurat så drøyt man vil :-)

Problemet med politisk ukorrekt i forhold til cards against humanity er at i sistnevnte må man sette sammen kort selv for å få de groveste kombinasjonene, mens i den norske varianten er det endel grove varianter som er ferdig trykket på kortene. Så i CAH kan man selv velge vekk de værste komboene.
Men syns spillet er godt nok merket til å få være i butikken

Back
Topp