Pokkers vepsefobi!

I morges hørte jeg "BZZZZZZ" i gangen. Fy faen. Jeg bare smalt døra og gikk. Mulig at jeg aldri kommer til å gå inn i huset mitt igjen.... Hahahaha :p

Åhh Det er jo det verste. Å åpne den døra igjen.....

Forresten et tips til dem som klarer å fungere og holde hodet kaldt. En sånn liten mini-støvsuger, ideelt sett ikke full av smuler (jeg støvsuger bordet med den....) kan fange en veps som surrer i vinduet. Ikke slå den av før du kommer ut. For slik holdes vepsen inni.

Åpning av denne gjøres ideelt av noen uten fobi, og som sagt rensligere om støvsugeren er tømt først....

Jeg er ikke helt god på dette, mannen gjør det for skånsomt å få vepsen ut, og eldstemann har gjort det et par ganger for meg.

Mus
Åååå fyyy... hadde AAALDRI gjort det.. hadde vekt mannen tvert!!
Vet ikke hvorfor jeg er slik.. men er oppvokst med en mamma med mus fobi.. og trodde som liten at musa var full av bakterier osv.
Såg en død mus en gang som barn som var halvspist... sitter i enda..

Såg i avisa engang noen som hadde fanget ei kloakk rotte på str med en katt...
hadde jeg møtt ei slik rotte hadde jeg havnet i sjokk...
Jeg kunne ikke vekke han for en mus:hilarious: men de er full i bakterier og smittsom sykdomer altså!

Når vi bodde i et gammelt hus i Norge så hadde vi mus. Musefelle gikk mens samboer var på jobb, og den musa lå der til samboer kom hjem flere timer senere. Jeg KLARER ikke å ta i mus altså. Det går ikke.
Humler er jeg ikke redd for, men veps får jeg nesten panikk av. Muligens fordi veps er så mye mer aggressiv enn humler. Humler angriper jo ikke med mindre man slår etter de. Men vepsen, de flyr jo rundt som noen aggressive drittsekker

Årets første veps har vært inne. Jeg hørte den. Jeg så den ikke. Jeg lukket soveromsdøra og badedøra og gikk ut og tenkte at jeg omså ble der til jeg gikk på badet med lillemor og la henne. Mannen skulle på styremøte og var gått Men han hadde bare gått for å få en signatur og kom hjem for det begynner ikke før sju så da fant han den og slapp den ut

Back
Topp