Pokkers vepsefobi!

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Som også inkluderer andre bzzzzzz-dyr

Jeg sitter på sei stue som er 27,5 grader varm og tørr ikke åpne verandadøren fordi det er overhengende stor fare for at det skal surre seg inn en døsig humle, det kryr visst av sånne ute for tiden. Mannen min, min reddende engel, er nemlig på fotballtrening i nesten en time til.

Det er idiotisk!

Jeg er også livende redd for veps, har ingen gode råd :( Det er altoppslukende. Vi har insektsnetting til dører og vinduer, heldigvis, men utendørs er det nesten umulig å nyte en sommerdag.

Uff, det hørtes ikke godt ut.. for det første vepsen er ikke farlig..
på euro pris har de en slik elektrisk fluesmekke som ser ut som en kølle..
ha den ved siden av deg.. bare et lite smekk så er den død momentant.. sett også et glass sterk saft i en vinduskarm.. de trekker til seg vepsen.. og da er det bare fram med smekka

ha den ved siden av deg.. bare et lite smekk så er den død momentant.. sett også et glass sterk saft i en vinduskarm.. de trekker til seg vepsen.. og da er det bare fram med smekka
Folk sier det til meg også at vepsa/bia/humla ikke er farlig, men hjelper ikke stort å tenke på når jeg hører den bzzzz-lyden nærmer seg og jeg kjenner at det kniper i magen av redsel :shy:

Jeg elsker humler og bier, og vil gjerne hjelpe dem. De er veldig fredelige av seg, og dessuten så utrolig viktige for alt liv på jorda.

Vepsen derimot...
Det hele bunner sikkert i at jeg er hyperallergisk mot veps, så om jeg blir stukket må jeg stikke meg i låret med epipen og ringe ambulanse. Men den er mer hissig og mer et rovdyr enn et nyttedyr slik som humler og bier. Og dessuten bruker de å okkupere biebol og stjele honning. DRITTSEKKER!!
De er jo vel viktige på sin måte de også, jeg bare... veps ja altså nei hjelp :hilarious:

Jeg har blitt stukket av veps og vet akkurat hvor vondt det er og kan med hånden på hjertet si at fobien på absolutt ingen måte står i forhold til smerten. Jeg er langt mer redd enn logikk tilsier

Elektrisk fluesmekke har jeg observert svigerfar bruke på veps og det drap dem slett ikke, de ble svimeslått. Den var vel mer lik en rackert enn en kølle da Nå er det dessuten ikke veps men digre humler som kommer, de drepes ikke av en sånn og skal heller ikke drepes men følges ut. Vi har hekk og busker i hagen som er humle/bievennlig og godt er det for verden. Men veps.... Veps er ille. Og jeg reagerer desverre på de andre også, rent ulogisk mentalt

Men nå er mannen hjemme og døra åpen.

Jeg er mer irritert på myggen, for den får jeg så sinnsykt store stikk av og hovner opp :o

Den sier også bzzzzz på en måte.

I dag var det en svær humle som kravlet mellom benken og vinduet i gangen akkurat da jeg skulle ut og trille. Jeg satte i et hyl, tenkte at den var altfor stor, med lange armer og bein... Og så skjøv jeg yngste inn i innergangen og lukket døra mens hun gråt, tok en lekehåv og klarte etter endel forsøk å fange humlen og slippe den ut. Har ikke sagt dette til noen, ble helt nummen av det hele:o

Syns ikke stikk er så vondt , men tråkket på en humle engang :arghh:

Vil ikke drepe de, er bare forferdelig redd :p

Hadde veps inne i dag men fant den ikke selv. Satt på do og plutselig kommer 3 åringen løpenede og smeller igjen dø døra. Det var nemlig en bie i stua ifølge han. Gikk ut og så ingenting. Noen timer senere begynte det å bevege seg og si bzzzzz i vinduet, 3 åringen spratt opp og skrek bie( det var en veps), han fortsetter med å si at pappaen måtte slå den med smekkern. Den ble drept og vi har plutselig en litt søt historie ang 3 åringen. Men jeg er enig med han og hater de greiene der. Jeg har blitt stukket flere ganger og gjør ikke spesielt vondt, men ble stukket på leppa i fjor og mannen fikk seg an latter siden jeg plutselig hadde fått silikon i lepper som er store nok fra før. Jeg syntes ikke det var gøy og måtte ha allrgi tabletter. Heldigvis ble jeg stukket i nærheten av røde kors.

Folk sier det til meg også at vepsa/bia/humla ikke er farlig, men hjelper ikke stort å tenke på når jeg hører den bzzzz-lyden nærmer seg og jeg kjenner at det kniper i magen av redsel :shy:

Er ikke redd noe sånt jeg... men ser jeg en liten mus får jeg noia.. katten kom med mus her en dag.. vet den ikke angriper meg, men får nesten sånn hysterisk anfall

Er ikke redd noe sånt jeg... men ser jeg en liten mus får jeg noia.. katten kom med mus her en dag.. vet den ikke angriper meg, men får nesten sånn hysterisk anfall
Jeg føler med deg! Helt hysterisk for mus, rotter osv. Og for en liten halvtime siden hørte jeg musefellen smekke og mannen sover jo selfølgeli:( jeg motet meg opp til slutt og med kost og brett og tykke vinterhansker på fikk jeg den heldigvis ut..... var hakket før jeg begynte å gråte mens jeg holdt på. Vi oppdaget for 1 uke siden at vi har mus i hus, så på 1 uke nå har vi fanget 3.

Jeg føler med deg! Helt hysterisk for mus, rotter osv. Og for en liten halvtime siden hørte jeg musefellen smekke og mannen sover jo selfølgeli:( jeg motet meg opp til slutt og med kost og brett og tykke vinterhansker på fikk jeg den heldigvis ut..... var hakket før jeg begynte å gråte mens jeg holdt på. Vi oppdaget for 1 uke siden at vi har mus i hus, så på 1 uke nå har vi fanget 3.

Åååå fyyy... hadde AAALDRI gjort det.. hadde vekt mannen tvert!!
Vet ikke hvorfor jeg er slik.. men er oppvokst med en mamma med mus fobi.. og trodde som liten at musa var full av bakterier osv.
Såg en død mus en gang som barn som var halvspist... sitter i enda..

Såg i avisa engang noen som hadde fanget ei kloakk rotte på str med en katt...
hadde jeg møtt ei slik rotte hadde jeg havnet i sjokk...

Hunder er ikkje farlig heller men eg er på veg opp i nærmeste lyktestolpe :laughing002

Back
Topp