Pokker...

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest

Guest
Tror jamman jeg har fått øyekatarr jeg.... [&o]

Det ene øyet er heeelt smalt, hovent, rødt og gjør vondt [&:] Å ser bare tåkete ut av det...

Noen som har hatt det før eller?
Må jeg ha medisiner fra legen for det?

Eg har hatt det, smitter veldig lett i frå små barn. Kjem der grønt/gult puss ut av auget? Treng klorafenikol/ Fucithalamic behandling vertfall, det er augedråper på resept.
Felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Ved bruk av øyedråper anses den systemiske eksponeringen for fusidinsyre å være så liten at det sannsynligvis medfører liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Fusidinsyre går over i morsmelk. Ved bruk av øyedråper anses den systemiske eksponeringen å være liten. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

Det renner væske fra det og på morgene er det igjen klistret... Fikk det natt til igår.
Snuppa har det ikke, å ikke mannen heller - så lurer på hvorfor jeg har fått det [8|]
Smitter det lett fra meg til henne å da kanskje???

Ringte legekontoret, men skulle ringe tilbake om noen timer....

Om det er augebet. (høres slik ut) så smittar det lett over til henne. Vær flittig med handvask og unngå å vær oppi auget med handa :) Eg har jobba på barnehage å der var det ein god del av det samt aldersheim.Lett og behandle det. Smitter lett over til andre auga di. Ikkje bruk vaskeklut på den auga du har det på å så over på den andre, best å vaske det med en kompress [:)]

Back
Topp