*poff*

smd87

Elsker forumet
*poff*

Jeg synes det er kollegaen din som dummer seg litt ut, når hun skriver sånn. Klart du skal kunne glede deg over at du snart skal få barn, det er det største som skjer i livet. Du skal da ikke måtte begrense deg selv på Facebook om du kjenner noen som strever med å få barn. Noe annet var om du la ut om det direkte til henne når dere snakker på tomannshånd, da ville jeg kanskje moderert meg en smule. Men at du skriver på facebook at du gleder deg er jo ikke ment for å såre henne, eller ramme henne på noen måte.

Det høres ut som om hun er veldig sår på dette, og når noen skriver noe om baby, fødsel osv på facebook, så er det tøft for henne uansett. Men det er IKKE du som har gjort en feil eller burde tenkt deg om... hadde jeg vært deg hadde jeg ignorert det hun skrev jeg, og tenkt at det er henne det er synd på. Håper det ordner seg for kollegaen din og hun får sin egen baby å stråle over og skryte av på Facebook :)

JEG synes at man bør få lov til å glede seg over ting andre desverre ikke kan glede seg over. 
Det må da være lov?
Det hadde selvfølgelig vært noe annet om man var så dum å skrive noe slikt som "ops, ble visst gravid, gitt, jaja, da får vi bare ta det som det kommer", da skjønner jeg at andre kan bli støtt faktisk. 
Men det var jo ikke snakk om noe slikt her, jeg synes hun overreagerer veldig. 
Jeg skjønner at det kan være sårt for hun å lese en slik status, men du har ikke gjort noe galt synes jeg.

Jeg må si jeg forstår dere begge to på hver deres måte jeg da.
Selvfølgelig skal du glede deg over alt som skal skje og dele dette med dine venner. Du har ikke gjort noe galt i å legge ut en status om hvordan du har det.
Samtidig så kjenner jeg igjen hvor sårt det kan være å lese om andres lykke når man selv sliter. Jeg mista min første når jeg var 6-7 uker på vei og måtte nesten bare kutte ut facebook fordi jeg ble så lei meg av å lese om andres lykke ang graviditet/baby osv. Man blir utrolig egoistisk av å ikke være gravid :p Men jeg la ikke akkurat ut en status rettet mot min venner slik din kollega gjorde heller da :p
Etter at jeg kjente hvor følsomt tema var for meg, og jeg ble jo gravid igjen med en gang, så har jeg valgt å ikke skrive noe om graviditeten på facebook. Sosiale medier er vel egentlig mer skadelig enn bra i noen tilfeller samtidig som det skal være en arena å dele livets gleder på. 
Om kollegaen din synes det er så jævlig å lese om din lykke så får hun fjerne alle oppdateringer fra deg da i stedet for å være smålig å skrive sånn om dine statuser!!! ;) 
Du skal værtfall ikke glede deg mindre bare fordi noen ikke kan få barn eller sliter! ;)

Synes absolutt du skal kunne glede deg og skrike det ut om du vil det. Jeg reagerer mer på de som i 9 mndr KLAGER over graviditeten og det som hører med, de burde kanskje tenke seg lit om...

Sannheten skrev:
Synes absolutt du skal kunne glede deg og skrike det ut om du vil det. Jeg reagerer mer på de som i 9 mndr KLAGER over graviditeten og det som hører med, de burde kanskje tenke seg lit om...

Så enig i det med klaging på alt mulig i forbindelse med graviditeten. Det kan du droppe på facebook... 

Godt å høre at mine tanker rundt dette ikke er helt feil. Kjente jo et stikk av dårlig samvittighet samtidig som jeg kjente trassen i meg stige. Hvorfor skal jeg måtte ta skjule min egen glede i frykt for andres reaksjon? Jeg føler virkelig med henne og håper selvfølgelig det klaffer. Men i mens ønsker jeg å glede meg over egen graviditet :-). Takk for svar alle sammen. Jeg kommer til å slette hovedinnlegget :-).

Back
Topp