*POFF*

om jeg skal være helt ærlig...

jaaa, reis bort noen dager! finn ut om du egentlig har det bra sammen med han... få ut av han hva du er for han...

ut i fra det du skriver virker det mer som at du er hushjelpa hans, ikke den nye familien han skal være glad og lykkelig med om du skjønner...

uff... blir trist av å lese hvordan han er mot dere[&o]

Hmm....Nå leste ikke jeg det som hadde skjedd, men sambo er faktisk litt av samme ulla med tanke på det når jeg spør han om ting, tror nok mange av gutte rasen ikke liker og blir sagt til at de må gjøre ting. Da mister de seg selv tror jeg....[8|] Sambo mener jeg kan spørre penere om ting. Gjerne putte på vær så snill, greit når jeg spør om han kan gjøre noe personlig for meg men ikke noe som han må gjøre for vår felleshet eller barn. Tro meg vi har hatt mange diskusjoner om akkurat det. [>:]

Reis bort litt, så han forstår alvoret. Og man er ikke hushjelp...[>:]

Jeg er enig med de over her.. syns du skal ta den en "tur" vekk litt jeg.. Kanskje det da går opp ett lys for han!
Og du er absolutt IKKE noe hushjelp, dey syns jeg også du kan si til han!

Og som nevnt i går, så kan jo du si at med det at du går hjemme så har ikke det noe å si at du skal gjøre alt..
Du får betalt 7-3/ 8-4.. Og at han er pappa hele tiden han også.. Man er to om alt når det kommer til familie..
Du skal ikke be han PENT om å rydde sine egene ting, han er da en voksen mann!

Blir veldig lei meg på dine vegne at du skal ha det slik..
Håper du klarer å si det til han, og at de kommer deg vekk litt..
Da vil jeg nok tro at han skjønner litt!!
Siden han så og si aldri er hjemme, så vil det nok være bedre for deg også.. Dra ett sted der du kan få litt hjelp, så du får hvile deg litt også.. Kanskje få litt alene tid..

...

ORIGINAL: bleiesmurfen

hadde det vært min mann hadde han funnet kofferten på trappa når han kom hjem [8D]

makan. oppføre seg sånn, også tro at en kjærlighet på pinne skal gjøre det bra igjen? [&:]
liker ikke å bli bestemt over, herremin [8|] tror det er på tide at han blir voksen [8D]

sender deg en stoooooor smurfeklem jeg, skjønner godt at du er frustrert!

ORIGINAL: *Elin*

Takk igjen for fine og støttende ord jenter. Tror nok jeg reiser bort litt snart, kanskje neste uke. Er nok godt for både meg og for han. Selv om jeg er redd for at jeg finner ut at jeg kanskje har det bedre uten han.. Jeg elsker han jo, og jeg vet at han elsker meg også. Han forteller det til meg hver dag, og han er veldig flink til å hjelpe til med å feks lage middag når han først er hjemme. Han sier også at han vil gifte seg med meg og vil ha flere barn. Dette er noe som burde gjøre meg lykkelig, men jeg vet jo at hvis det ikke blir forandring så er ikke giftemål og flere barn noe jeg vil.

Vet liksom ikke hva jeg skal synes om dette, og ofte tenker jeg at det er jeg som gjør noe feil. Han får meg til å glemme alt det triste og vonde han gjør, med å være supersøt og "ta seg av meg". Jeg prøver å se ting fra han sin side, og jeg vet at han synes han bidrar med å gjøre meg lykkelig ved å tjene penger. Jeg har aldri brydd meg om penger, mens han har mål om å bli rik og synes penger er noe av det viktigste i verden. Og jeg synes familie er det viktigste i verden, mens han synes jeg skal være hjemme å passe barn, mens han skal være ute å tjene penger. Skulle bare ønske han kunne skjønne at jeg vil heller ha han hjemme oftere, og leve litt fattigere, enn at han aldri skal være hjemme. Hadde han i det minste vært hjemme i helgene, hadde jeg jo sett han litt. Har jo snakket med han utallige ganger om dette, men det virker ikke som det synker inn. What to do???

Forresten, gullklumpen kastet opp igjen. Ligger å sover snakkars nå, helt utslitt. Ringte gubben å spurte om han ikke kunne komme hjem å hjelpe meg. Fortalte at det er vanskelig å passe et sykt barn, og at jeg ikke får gjort noe annet enn å passe på han. Han sa han skulle prøve å bli fort ferdig. Var så godt å høre at han skulle prøve å komme, kanskje han har skjønt det? Kan jo håpe....

Hvis dere elsker hverandre og vil være sammen, så finner dere nok en løsning. Snakk sammen skikkelig, fortell hvordan stå er - og fortell han at du ikke har noe i mot å ha litt mindre penger så lenge dere er sammen, for slik det er nå, med 12 timers arbeidsdag - slik er det nok mange som har gått i fra hverandre. syns du skal reise bort litt og tenkt deg om, bare for å få litt pusterom og se situasjonen litt på avstand, og gi han mulighet til å se situasjonen på avstand. Og om du skulle finne ut at du ikke vil leve slik du gjør nå, er det mange fine damer her inne som er gode eksempler på at det går bra det også. Dere trenger nok uansett en stor samtale hvor du kan ta opp det du har problemer med, og han det han har problemer med. skal dere være sammen kan det nok hende dere begge to må inngå noen kompromiss. Er jo det er forhold i stor grad handler om

ORIGINAL: MariaKA

vil bare si det at først skal familien komme - altså bør han rydde plass til familiekveld før han tar seg guttekveld. Og når barn er sjuke så endrer det planene, både for deg og for han, Er jo ikke sånn at ungen er sjuk hver dag, men når det tilfeldigvis falt på en guttekveld så burde han skjønne at kvelden må utsettes - ungen må komme først.

Vet mange menn argumenterer med at "men du har jo permisjon så du er jo BETALT for å være hjemme med barnet" - vel en vanlig jobb er mellom åtte og fire, det er de timene vi er betalt for å være med våre barn, etter det er det felles ansvar. Er ikke mulig å være familie ELLER kjærster når den ene parten aldri er der.

Håper virkelig dette ordner seg for dere

helt enig!

ORIGINAL: MariaMum86

kjære deg! synes absolutt ikke du overdriver! Det sliter både psykisk og fysisk å være så mye alene med ungen og nå som han i tillegg er syk. Min mann hadde ikke fått lov til å dra på guttekveld i det hele tatt, om jeg skulle måtte være hjemme alene med sykt barn![:@]

stor klem til deg...

så enig!

.

Jeg tror at det skal mye til for at menn skal forandre seg..! Ikke for å være negativ,mn slik jg har opplevd det. :/ veier de gode dagene/tingene opp mot de dårlige? Er det verdt å føle seg mindre verdt? Hoff håper du først og fremst tenker på deg selv og babyen. Ikke bra for barn å vokse opp med krangling og hvor ene part behandler den andre dårlig. barn tar etter. Lykke til!:)

Synes dette høres ut som manipulering og hersketeknikker, i det hele tatt får jeg vondt når jeg leser hvordan du beskriver forholdet. Får inntrykk av at han driver og gjør deg helt avhengig av seg, og samtidlig ikke dekker noen av dine behov. Ta deg en tur bort og tenk grundig igjennom om det er sånn du vil at livet ditt skal være. Jeg synes ikke at noen skal finne seg i å bli behandla som du gjør. Lykke til.
ORIGINAL: *Elin*

Tusen takk dere, har snakket med han flere ganger. Fortalt alt jeg føler, og spurt hva han føler. Og her om dagen spurte han meg om jeg virkelig orket å være sammen med han, selv om han jobbet så mye som han gjør. Fortalte da at jeg ikke kommer til å orke det i lengden. Fikk som til svar tilbake at det skulle bli bedre, og at han skulle begynne å være mer hjemme. Men har fortsatt ikke sett noen forandring, og jeg har lite tålmodighet igjen. Men vil jo holde ut for Theodor sin skyld. Og hvis jeg skal klare å holde ut må jo tiden vi tilbringer sammen, gjøre det verdt det.

Han har en veldig sær humor som kan såre mye. Som for noen uker siden hadde jeg lest en artikkel som sa at å gi hverandre klemmer 6 ganger i løpet av en dag kan gjøre forholdet bedre. Fortalte han dette, og spurte om å få en klem. Da fikk jeg som svar tilbake: Hva hvis jeg ikke vil det da? Mens han smilte. Da gikk jeg bare, og han kom etter å gav meg en kjempestor klem mens han sa han bare tullet.....

Han får meg til å føle meg lite verdt ofte, mens andre ganger kan han være helt fantastisk. Noen som vet hvorfor han er sånn? Har det noe med alder å gjøre(snart 25år), eller er det sånn han kommer til å være ut livet?

Han har faktisk kommet hjem nå, og står å lager taco på kjøkkenet. Er helt i sjokk, for noen ganger glimter han til med å gjøre noe koselig og søtt. Men som regel er dette etter han har såret meg...

Back
Topp