Poden...

**GulleDulle**

Gift med forumet
med fare for å virke skikkelig dum........................
........................
........................
......................
.....................
....[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

hva betyr "poden" ....?
ser det er mange som sier det når de snakker om ungen sin.................[8|]

jaaadaaa... er sikkert skikkelig teit spm....!!![:D]*rødme*

ORIGINAL: Emmeline

poden er barnet[:)]

fniis[8D]
skjønte jo at det var barnet...
men hvorfor poden liksom?[:D]

ORIGINAL: bumpien

ORIGINAL: **GulleDulle**

fniis[8D]

For min del har jeg hentet det fra hakkebakkeskogen sin natta sang

Soro lille mann, nå skal barnet sove, alle barn i alle land ligger nå å sover, soro lille mann, sov min vesle pode, reven sover også nå, med halen under hodet.

Det er et kosenavn, men i følge ordboken betyr det:

TILSLAGSORDARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) podeI pode m1 (lty, eg 'plante, avlegger') spøk.: gutt vår foretaksomme p-  II pode v1   1 føre plantedeler sammen slik at de gror i hop og vokser videre som én plante   2 føre mikroorganismer inn i en organisme el. en næringsvæske   3 innprente p- noe inn i en

åkei[:D]
har aldri hørt det før utenom her inne da...at jeg har lagt merke te at folk kaller barna det!
tenkte det var sikkert ett østlands-uttrykk jeg....[8D]

hehe
må le litt av meg selv
synger ofte den ti l signe på kvedlem, mn aldr helt skjnt hva jeg synger ang poden, tenkt at jeg sang feil. mn nå skjønner jeg [8D][8D]

ORIGINAL: bumpien

ORIGINAL: **GulleDulle**

fniis[8D]

For min del har jeg hentet det fra hakkebakkeskogen sin natta sang

Soro lille mann, nå skal barnet sove, alle barn i alle land ligger nå å sover, soro lille mann, sov min vesle pode, reven sover også nå, med halen under hodet.

Det er et kosenavn, men i følge ordboken betyr det:

TILSLAGSORDARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) podeI pode m1 (lty, eg 'plante, avlegger') spøk.: gutt vår foretaksomme p-  II pode v1   1 føre plantedeler sammen slik at de gror i hop og vokser videre som én plante   2 føre mikroorganismer inn i en organisme el. en næringsvæske   3 innprente p- noe inn i en

Back
Topp