Podcast-tips!

Snooze

Gift med forumet
Vårspirene 2021
Skuddårsspirene 2024
Bli med og del dine favorittpodcaster, gjerne både i kategorien babyrelatert og annet. Beskriv gjerne kjapt hva de handler om også :)
 
Fødselspodden, foreldrerådet, babyboom med samantha og jamina (dessverre slitt på den nå da, men like aktuell) liker jeg veldig godt :)
 
Jeg har foreløpig hørt gjennom:
* Smelt på tjukka (Sandra Lyng) og Podepodden som er oppfølgeren til denne (ganske bra).
* Babyboom (denne likte jeg godt! Real time-prat underveis i svangerskap og småbarnstid).
* Avkom. (Mina Hadjian og Caroline Omberg har med seg programleder Martine Rand.)
* Gravid på ekte (dessverre virker det som at de første episodene er fjernet fra eteren så jeg har bare hørt de som fortsatt ligger ute).
* Jordmor Siri podcast (synes de første episodene var mest interessante, etter hvert ble det mye nettprat-episoder med veldig generelle svar og ikke så dyptgående/interessant).
* Babyverden podcast (mye interessant men irriterende reklame).
* Graviditetsepisoden fra Åpen Journal (veldig generell).
* The Bristows made a baby (følger Becca Bristow gjennom svangerskapet).
* Hello Bump (fint laget, australsk om jeg ikke husker feil).
* Foreldrerådet. (Veldig bra! En del av disse kommer jeg nok til å høre på nytt etter hvert som de blir mer aktuelle for meg. Thea Klingenberg snakker med mange forskjellige eksperter.)

Har også begynt på/planlegger:
* Gravid uke for uke.
* Ultralyd.
* Femihelse.
* Pappapanelet.
* Vattnet går.
* Engler og hormoner.
* Foreldrekoden.

(Ja, jeg hører mye podcast. Andre temaer også, heldigvis ;) )
 
Jeg har foreløpig hørt gjennom:
* Smelt på tjukka (Sandra Lyng) og Podepodden som er oppfølgeren til denne (ganske bra).
* Babyboom (denne likte jeg godt! Real time-prat underveis i svangerskap og småbarnstid).
* Avkom. (Mina Hadjian og Caroline Omberg har med seg programleder Martine Rand.)
* Gravid på ekte (dessverre virker det som at de første episodene er fjernet fra eteren så jeg har bare hørt de som fortsatt ligger ute).
* Jordmor Siri podcast (synes de første episodene var mest interessante, etter hvert ble det mye nettprat-episoder med veldig generelle svar og ikke så dyptgående/interessant).
* Babyverden podcast (mye interessant men irriterende reklame).
* Graviditetsepisoden fra Åpen Journal (veldig generell).
* The Bristows made a baby (følger Becca Bristow gjennom svangerskapet).
* Hello Bump (fint laget, australsk om jeg ikke husker feil).
* Foreldrerådet. (Veldig bra! En del av disse kommer jeg nok til å høre på nytt etter hvert som de blir mer aktuelle for meg. Thea Klingenberg snakker med mange forskjellige eksperter.)

Har også begynt på/planlegger:
* Gravid uke for uke.
* Ultralyd.
* Femihelse.
* Pappapanelet.
* Vattnet går.
* Engler og hormoner.
* Foreldrekoden.

(Ja, jeg hører mye podcast. Andre temaer også, heldigvis ;) )
Hehe jeg er lik! Har hund, så blir mye podcast på øret! Når jenta mi var baby og omtrent alt var galt de første 3 mnd (stille refluks, stramt tungebånd, stivhet/låsning i nakke) var det eneste som funket tur ute i bæresele for å få hun til å sove, så gikk ca 1 mil til dagen og gleda meg maks til avkoblinga! Blir spennende om det blir likt denne barselsperioden :)

Forøvrig enig om forledrekoden! Den blir nok dette svangerskapets podd sammen med resten av fødselspoddenepisodene (de var ikke like morsomme å høre etter fødsel) Hedvig montgomery er en klok dame!
 
Hehe jeg er lik! Har hund, så blir mye podcast på øret! Når jenta mi var baby og omtrent alt var galt de første 3 mnd (stille refluks, stramt tungebånd, stivhet/låsning i nakke) var det eneste som funket tur ute i bæresele for å få hun til å sove, så gikk ca 1 mil til dagen og gleda meg maks til avkoblinga! Blir spennende om det blir likt denne barselsperioden :)

Forøvrig enig om forledrekoden! Den blir nok dette svangerskapets podd sammen med resten av fødselspoddenepisodene (de var ikke like morsomme å høre etter fødsel) Hedvig montgomery er en klok dame!

Gleder meg til å starte på den! Er neste på listen når jeg er ferdig med de siste episodene av Foreldrerådet :)
 
Har ikke hørt mye podkast, men har hørt litt på foreldrekoden og jeg anbefaler også den! Som fagperson selv (klinisk barnevernped.) er jeg kritisk til mye av rådene som gis på nettet, men denne med Hedwig Montgomery er god kvalitet! :)
 
Jeg er også veldig glad i Foreldrekoden med Hedvig. Ellers hørte jeg akkurat historien om Tobias (på NRK), om Harald Eia sin sønn. Nydelig og hjerteskjærende. Jeg liker Mindfulness med Viggo og Filip (på Apple), mye bra livsfilosofi der. Og så hører jeg fortsatt på min gamle favoritt «This American Life», historier om alt mulig. Og The Daily (New York Times) hvis jeg er i det politiske hjørnet. Og en knall anbefaling er Hit Parade! En super podcast om musikk!
 
Hvis dere orker svensk podcast så er "Förlossningspodden" veldig bra :)
 
Back
Topp