Podcast: Hvor vil du føde? På sykehus, eller hjemme?

Ikke i bruk

Forumet er livet
De fleste føder sine barn på sykehus, men noen foretrekker å føde hjemme i kjente og kjære omgivelser. Det er fullt mulig å velge hjemmefødsel i Norge, men det krever litt egeninnsats. Jordmor Annett Hegén Michelsen har tatt i mot over 700 barn hjemme, og snakker om de ulike stedene man kan føde.

Lytt til podcasten her

Hvor vil du føde?

Sykehus. Hadde nok blitt sendt på sykehus sist og, dersom jeg hadde valgt hjemmefødsel så glad jeg allerede var der ❤️

Sykehus 100%. Kunne aldri tenkt meg å gode hjemme, jeg hadde blitt utrolig stresset over å ikke ha ulike typer medisinsk personell og teknologi i nærheten. I tillegg har jeg absolutt ikke lyst til å måtte tenke på å vaske etter en fødsel... :yuck:

Sykehus! Jeg er livredd for at noe skal gå galt under fødsel, da er det betryggende å ha profesjonelle i nærheten. :)

Jeg kunne tenkt meg å føde hjemme :) Men her jeg bor er det et stykke til nærmeste nyfødtintensiv om noe skulle skje og det finnes ingen jordmødre som tar hjemmefødsler her såvidt jeg vet. I tillegg er mannen suuupernegativ, så det hadde nok ikke skjedd uansett :p

Styrtfødsel med forrje hvor hjertelyden falt og jordmor måtte «tøye og hjelpe» for hun måtte ut raskt, så helt uaktuelt med hjemmefødsel for meg..

Vil føde hjemme, men tørr ikke.. kanskje om jeg får lov å være på en «ikke» stillefødsel så kanskje jeg tørr om jeg får lov å være gravid igjen. Men de anbefaler sykehuset for meg.

Vil absolutt på sykehuset der jeg vet at de har alt de trenger for å hjelpe både baby og med ved eventuelle komplikasjoner :)

Blir nok sykehuset

Last edited:
Back
Topp