Podcast: Gravid i arbeidslivet – hvilke rettigheter har du

Ikke i bruk

Forumet er livet
De fleste gravide fortsetter å jobbe som før. Men hvilke rettigheter har du gjennom svangerskapet når det gjelder tilrettelegging og tilpassing?

Lytt til podcasten her

Måtte/må det tilrettelegges for deg på arbeidsplassen?
 
De fleste gravide fortsetter jo ikke å jobbe som før. De fleste gravide er sykemeldte i en eller annen grad
 
De fleste gravide fortsetter jo ikke å jobbe som før. De fleste gravide er sykemeldte i en eller annen grad

Er det virkelig så? Jeg trodde (og håpet) kanskje at andelen sykmeldte var overrepresentert på forum og fb-grupper pga dødtid når man ikke jobber :) Jeg har nemlig også følt meg "sær" som ikke vil ha sykmelding, både sist og denne gangen... (Nå ble jeg 50 % sykmeldt de siste 3 ukene sist da, som kompromiss med legen som ville at jeg skulle slutte helt å jobbe :p )
 
Er det virkelig så? Jeg trodde (og håpet) kanskje at andelen sykmeldte var overrepresentert på forum og fb-grupper pga dødtid når man ikke jobber :) Jeg har nemlig også følt meg "sær" som ikke vil ha sykmelding, både sist og denne gangen... (Nå ble jeg 50 % sykmeldt de siste 3 ukene sist da, som kompromiss med legen som ville at jeg skulle slutte helt å jobbe :p )

Et kjapt googlesøk sier at 3 av 4 av alle gravide blir sykemeldte i en eller annen grad. Det er ekstremt høyt.

Jeg er også en særing som ikke ønsket sykemelding :p
 
Spørs vel....
Noen arbeidsplasser kan man tilrettelegge dersom man har plager, andre ikke! :happy:
Jeg ble fint nødt til å takke ja til 10 dager sykemelding i uke 10 pga kvalme, influensa og en form som førte til at kroppen ble utslitt. :(
jeg kjenner at jeg gruer meg til vinteren med mye stillesitting på kontor og en rygg og bekken som verker etter en lang dag nå :hungover:
Kommer til å snakke mye med min leder om tilrettelegging etter nyttår :angelic:
 
Back
Topp