Hei dere,
Det er jeg som lager Babyerdens podcast, og det siste jeg ønsker er å skremme dere. Det er en fin balanse mellom å informere om fakta og å skremme. Jeg vet at dere nå er i en sårbar periode, og det er forskjell på å selv oppsøke informasjon og å få den servert slik dere fikk her. Vi burde ikke postet denne podcasten i denne gruppen.
Det beklager jeg, og vi skal gå gjennom rutinene våre for å hindre at vi skremmer dere unødig.
Dessverre er det slik at mange opplever spontanabort. Det er fortsatt en del tabu rundt dette, og vanskelig å snakke om.
Det kan være greit å vite at man ikke er alene, og at det skjer i rundt 25% av svangerskapene. Mange av spontanabortene skjer heldigvis så tidlig at mange opplever dem som en forsinket menstruasjon, og vi vet jo at risikoen avtar dag for dag frem til uke 12. Og som moderator Marte så fint skriver, det går godt i de aller fleste graviditeter. Heldigvis for det!
Og en ting til: dersom dere har innspill til temaer dere ønsker at jeg skal ta opp i podcasten, eller eksperter dere vil høre fra - så tips meg gjerne. Send en epost til karine@sandviks.com.
Igjen - beklager at vi skremte noen av dere - jeg håper dere koser dere med magen og gleder dere over det mirakelet som vokser!
Beste hilsen fra Karine, redaktør i Babyverden.