PMS vs gravid

lillyzilly

Forumet er livet
Noen som vet om noe som kan være ulikt for pms og graviditet bortsett fra positiv graviditetstest? Egne erfaringer? Andres? :)

For meg har det vært veldig likt frem til IKM. Eneste jeg merket i dagene etter IKM var trøtthet og veldig kvalme når jeg ble sliten og sulten :) Ble gravid nå i pp4 og er glad jeg venter til en uke over IKM før jeg testet. Ble så sliten av å "kjenne etter" symptomer og tyde tester. Tok digital og fikk opp 2-3 med en gang :eek:

For meg har det vært veldig likt frem til IKM. Eneste jeg merket i dagene etter IKM var trøtthet og veldig kvalme når jeg ble sliten og sulten :) Ble gravid nå i pp4 og er glad jeg venter til en uke over IKM før jeg testet. Ble så sliten av å "kjenne etter" symptomer og tyde tester. Tok digital og fikk opp 2-3 med en gang :eek:

Gratulerer :)

Det er jo så likt at en blir helt sprø av å lete etter symptomer før IKM :p Da jeg var gravid i januar (endte i sa) så fikk jeg halsbrann en uke etter EL, noe jeg aldri har. Så verka det helt sinnsykt i livmora at jeg slet med å sove, så jeg tok en test 10 dpo som var positiv :) Nå føles det bare ut som pms, men har et bittebittebittelite håp om positiv test :p

Gratulerer :)

Det er jo så likt at en blir helt sprø av å lete etter symptomer før IKM :p Da jeg var gravid i januar (endte i sa) så fikk jeg halsbrann en uke etter EL, noe jeg aldri har. Så verka det helt sinnsykt i livmora at jeg slet med å sove, så jeg tok en test 10 dpo som var positiv :) Nå føles det bare ut som pms, men har et bittebittebittelite håp om positiv test :p

Håpet må man alltid bevare til heksa kommer. :happy: Her blir jeg ikke helt klok på symptomer for hverken det ene eller det andre, pluss at symptomene i begge graviditetene var vidt forskjellige, i tillegg til symptomene for PMS, så jeg har gitt opp tolking... Skal tro det, den dagen jeg ligger på føden med en baby i armene at - jøss! Jeg har jo blitt gravid jo! ;)

Håpet må man alltid bevare til heksa kommer. :happy: Her blir jeg ikke helt klok på symptomer for hverken det ene eller det andre, pluss at symptomene i begge graviditetene var vidt forskjellige, i tillegg til symptomene for PMS, så jeg har gitt opp tolking... Skal tro det, den dagen jeg ligger på føden med en baby i armene at - jøss! Jeg har jo blitt gravid jo! ;)

Sant ;) Haha, ja, tror det ikke før en faktisk ser ungen :p

Ulikt:
- mye mer oppblåst
- oppblåst følelse i livmor når ligger på ryggen
- rygg/bekkensmerter etter husvask
- enda varmere enn ved vanlig dpo
- brekker meg hvis jeg er veldig sliten/ sulten/ mett (men uten oppkast da, alltid hatt det sånn i svangerskap)
- flere kviser/ uren hud

Ulikt:
- mye mer oppblåst
- oppblåst følelse i livmor når ligger på ryggen
- rygg/bekkensmerter etter husvask
- enda varmere enn ved vanlig dpo
- brekker meg hvis jeg er veldig sliten/ sulten/ mett (men uten oppkast da, alltid hatt det sånn i svangerskap)
- flere kviser/ uren hud
Oi, gir meg håp.. og jeg er bare 4dpo om en time [emoji23]

Puppene ble harde ikke bare ømme.
Kald på beina.
Ikke kvalm, noe jeg var i dpo periodene jeg ikke var gravid.
Murringene i livmorområdet gikk nedover lysken.
Følte meg i skikkelig dårlig form på trening, pulsen økte unormalt fort.
Oppblåst på en annen måte, vanskelig å forklare men det var kanskje lavere enn når jeg ikke var gravid.

Jeg hadde en klinkekuledytt i livmorområdet da jeg var 5-6 dpo og spottet ca 7 til 9 dpo. Da denne spottingen stoppet på 10 dpo tenkte jeg at jeg var gravid og på 11 dpo testet jeg positivt. Dager Dpo er litt usikkert da jeg ikke testet etter el, men sånn ca.

Back
Topp