Plutselige smerter...

Sviima

Forelsket i forumet
Fikk ista plutselig vondt i ryggen, rundt der jeg mener nyrene sitter.. Har holdt på i 1,5 time, og nå fikk jeg plutselig menssmerter. Det stikker til i ryggen, begge sider og stråler ut på sidene, og ned i øvre del av rumpa.. Samtidig som det stikker kommer disse menssmertene..

Hva kan dette være? Burde jeg ta en tlf til legevakt?
Er forøvrig 14+2 i dag, og har hatt spontanaborter tidligere, så blir fryktelig bekymret :/

Tenker nyrebekken betennelse? Har du feber? Slå med knyttneven på området der nyrene er. Vis det er kjempe vondt. Så er det nyrebekkenveis infeksjon. Ville kontakta legevakt. Kan godt være en uvi også.

Tenker nyrebekken betennelse? Har du feber? Slå med knyttneven på området der nyrene er. Vis det er kjempe vondt. Så er det nyrebekkenveis infeksjon. Ville kontakta legevakt. Kan godt være en uvi også.
Ville vel merket om det var uvi eller nyrebekkenbetennelse? Det har jeg hatt før, og er ikke sånn vondt..

Ville vel merket om det var uvi eller nyrebekkenbetennelse? Det har jeg hatt før, og er ikke sånn vondt..

Da ringer du legevakta :)

Jeg hadde nyrebekkenveis uten å merke noe. Før jeg fikk feber å vondt i ryggen.

Det kan oppleves annerledes som gravid, og man kan ha uvi uten symptomer, så dermed har det lett for å utvikle seg videre om man ikke merker noe.

Kan være uvi eller nyrebekkenbetennelse. Jeg fikk de samme smertene i går og dro til legevakta. Det var uvi. Hadde vært syk en hel uke med feber og kvalme..oppdaget ikke at det var på grunn av uvi før jeg fikk vondt i korsryggen og magen...ingen svi ved vannlating eller noe.

Snakket med legevakta nå, de mente det var at ting strakk/utvidet, seg og høyst sannsynlig luftsmerter.. Skulle selvfølgelig ta kontakt med lege igjen om det ikke gikk over eller om d ble værre :) så da satser jeg på at det stemmer :)

Jeg hadde så sterke smerter at jeg trodde jeg skulle stryke med på torsdag. Legevakta mente det var uvi, men altså, det gjorde så forbanna vondt! Etter mye om og men og to turer på legevakta kom jeg meg endelig på sykehuset og da var det nyrestein og grus som var problemet. Jeg har virkelig aldri hatt så vondt før i hele mitt liv! Det begynte akkurat sånn som du beskriver, dog hadde jeg ikke feber eller var generelt dårlig.

Jeg har ikke typiske uvi symptomer når jeg har uvi. Jeg har kun smerter i mage/rygg rundt områdene fra urinveiene til nyrene. Legene er alltid redd for nyrebekkenbetennelse, men nyrene er alltid fine... ville ringt legevakt. Uvi/nyrebekkenbetennelse er ikke til å spøke med som gravid

Luft i magen? jeg hadde lignende smerter, fikk også beskjed om at det var luft i magen, jeg ble skikkelig dårlig og hasteinnlagt pga altfor høye verdier.
Håper det går bedre med deg og at det ikke er noe alvorlig.

Back
Topp