Plutselige avsindige helt uprovoserte knesmerter

mkrago

Elsker forumet
Vi var på OUL i dag og på vei til parkeringsplassen fikk jeg noen sinnssyke smerter i kneet, type jeg må bare stoppe og trekke pusten. Var så vondt at det holdt på å svime for meg. Gubben gikk for å hente bilen, smertene ble bedre og jeg gikk de 5 skrittene bort til bilen. Smertene ble værre igjen. Etter å ha kjørt til butikken kjentes kneet helt fint ut og vi gikk inn for å handle og jeg klarer igjen ikke å gå. Det samme gjentar seg når vi drar for å hente i barnehagen.

Jeg vred ikke kneet, jeg er sykemeldt så det er ikke overbelastet og det kom bare helt uprovosert og uten forvarsel. Det gjør mest vondt når jeg bøyer kneet, det å stå i ro rett opp og ned går ganske greit. Det gjør så vondt når det er på sitt værste at jeg vurderer legevakta, men er levelig når jeg nå ligger i ro i senga med en stor pute under kneet.

Noen andre som har opplevd dette eller som hvet hva det kan være?

Er det vondt kun når du beveger leddet, eller er det også vondt når andre bøyer det?

Ubehagelig men ikke i nærheten av jeg har lyst til å kaste opp vondt. Gjør det noen forskjell? Tips til hva jeg bør gjøre?
Når jeg slet med kneet sa legen at om det kun gjør vondt når man selv beveger det, sitter problemet utenfor leddet, mens det er inni leddet hvis det er vondt uansett.
Varme hjelper ofte. F.eks et varmt bad.
Hvis ikke det blir bedre bør du nok ta en tur til legen. I hvert fall her er de veldig kjappe med å sjekke akutte leddsmerter grundig, regner med det er likt over alt. :)

Det kan være leddbåndet, eller det kan være t belastningen gir erosjon på brusken i kneet. Jeg har Chondromalacia Patella, eller patellafemoralt syndrom som det nå kalles. Kan være svært smertefullt ved belastning .

Back
Topp