Plutselig :)

Kriba1989

Blir kjent med forumet
Var på sykehuset i dag for å snakke om keisersnitt siden lille i magen ligger i seteleie :) Hadde først vært oppe hos jordmor for å høre på hjertet og måle kynnere :)
Når jeg sier til legen at jeg ønsker keisersnitt virket d som om d var greit og ikke noe problem, MEN siden d var ganske bra tak i kynnerne mine ville dem ikke vente med keisersnittet. DET BLIR KEISERSNITT I MÅRRA :O :O Både jeg og samboer i sjokk for at vi plutselig skal få bebi i MÅRRA :P
D ble jo en super dag på sykehuset i dag, med bare gode nyheter, og vi gleder oss til å få hilse på minsten i mårra :)
Til dere som har tatt keisersnitt før, hvor fort kom dere dere opp av sengen? Og hvor tidlig etter keisersnittet orket dere besøk? :P

Oi, spennende!! Uten sammenligning forøvrig, så fikk vi også samme "shit, så fort" reaksjonen med førstemann da jeg var inne for sjekk pga fostervannlekkasje og fikk beskjed om å komme tilbake neste morgen for igangsettelse. Når da jordmor gikk ut av rommet en liten stund og så kom tilbake og sa at legen hadde ombestemt seg og jeg skulle settes igang NÅ - fødestue stod allerede klart - da tror jeg mannen besvimte litt... Haha!

Har ikke tatt KS selv så har ingen innspill ifht hvor fort du kommer deg etter selve inngrepet. Men jeg vil på generelt grunnlag anbefale deg å vente med å planlegge / tidfeste / invitere besøk. Det er så mange flere ting enn det fysiske som spiller inn. Kanskje får du litt barseltårer, kanskje får dere noen tøffe netter med lite søvn, kanskje blir det hele litt overveldende. Noen orker besøk med en gang - noen trenger litt ro for seg selv hjemme først. Kjenn litt på det nye livet før du inviterer på besøk er mitt tips :-)

Jeg hadde ks med min første. Det var en behagelig måte å føde på. Mistet en del blod, men var på beina igjen samme kvelden. Hadde besøk av mamma og svigers samme dagen. Følte meg litt fjern og tumlete av smertestillende. Men var absolutt oppegående. Mitt ks var akutt, så det kom brått. Hvis du har planlagt i morgen så vil nok det skje i roligere former. Lykke til! :)

De vil nok ha deg på beina så raskt som mulig :-) Selv var jeg sengeliggende 1 uke, men jeg var også syk. Gratulerer så mye! Dette blir spennende!

Så gøy!! Masse lykke til ❤️

Så spennende:) Hadde planlagt ks i går tidlig, var oppe og prøvde å gå på kvelden. Gikk 2-3 skritt, men måtte raskt sette meg ned. Svei så voldsomt. I dag har jeg klart å dusje, gått litt i korridoren og slikt, men etter en stund får jeg veldig vondt. Det er vondt, men håndterlig, og du får masse smertestillende:)

Jeg hadde ks på mandag. Tok imot besøk 5 t etterpå. Fikk bra med smertelindring. Sa heller ja takk en gang for mye enn for lite. Fikk paracet, voltaren og morfin intravenøst ved behov. Samme dagen etter, men byttet intravenøst til tabletter.

Var oppe og gikk på do 2 ganger opr dagen( kvelden)
Neste dag gikk jeg mye.
Dro hjem på tredje dagen.

Men, du må ikke sammenligne deg med andre.
Noen får lite smerter og føler seg i bra form, andre får mere smerter og er i dårligere form.
Ta det som det kommer er mitt råd.
Tenk på deg selv og lille før andre.
Be om smertestillende, ikke vær tøff og pin deg med smerter i begynnelsen.

Lykke til. Det er en fantastisk rar opplevelse å ta keisersnitt.. :)

Last edited:
Hadde KS kl 10, våknet fra narkose 16, oppe og dusjet og fjernet kateteret kl 20. Orket ikke besøk før dagen etter. Var ikke så morsomt med arret og det at man ikke kunne bære lenge etterpå. Men hadde ikke vondt etter fødsel og fikk ingen hemoroider som nå med nr 2!

Takk alle sammen <3 Vi føler vi er godt forberedt nå :)

Nå lurer jeg på en ting til, og d er d me klyx :P jeg fikk med en "dunk" me klyx som jeg skulle sette i kveld. Hvordan er best mulig måte å gjøre dette på? Kommer d avføring i en omgang eller må jeg drive å flyge på do i hele natt? Er d vondt? Må jeg sette d hvis jeg akk har vært på do og gjort mitt? :P
Sikkert mye dumme spørsmål, men d var sånn jeg ikke tenkte på å spørre om på sykehuset i dag :P

Takk alle sammen <3 Vi føler vi er godt forberedt nå :)

Nå lurer jeg på en ting til, og d er d me klyx :P jeg fikk med en "dunk" me klyx som jeg skulle sette i kveld. Hvordan er best mulig måte å gjøre dette på? Kommer d avføring i en omgang eller må jeg drive å flyge på do i hele natt? Er d vondt? Må jeg sette d hvis jeg akk har vært på do og gjort mitt? :P
Sikkert mye dumme spørsmål, men d var sånn jeg ikke tenkte på å spørre om på sykehuset i dag :P

Jeg skulle ikke ta klyx. Jeg spurte om det, men de sa at det hadde de sluttet med for 10 år siden... Hehehe..

Så tydeligvis forskjellige prosedyrer på det.

Jeg drakk mye biola på sykehuset og når jeg kom hjem. I tillegg tok jeg 2 kvelder med en drink dulphalac. Var redd jeg ikke skulle klare å ha avf pga opr sår, men på dag 2 hadde jeg det uten problemer. Tror det var bra med biola og dulphalac, så ble det ikke hardt.,

Masse lykke til i morgen :)

Back
Topp