Plutselig svimmel

Solsikke93

Andre møte med forumet
Hei!

Er 7+0 i dag og opplevde under matlagingen i kveld som om at det gikk ned et teppe i kroppen min og jeg ble plutselig svinmel og holdt på å svime av. Ble veldig redd og måtte sette meg ned på gulvet en god stund. Vet ikke hva som kunne ha forårsaket dette, men har kanskje noen mistanker. Har dessverre vært veldig dårlig med væske i dag. Begynte også på Postafen i dag mot kvalme. Noen som har opplevd noe av det samme? Ble veldig redd for lille i magen.

Var på TUL i går og alt stod bra til da, men ble bekymret nå

Leste en annen plass at man kanskje kunne bli mer svimmel av prostafen (tror det var på april2022).
Men ikke uvanlig å få blodtrykksfall som gravid heller..

Opplevde blodtrykksfall i starten på alle mine svangerskap. Det er ikke farlig! Bare å sette seg ned så man ikke faller!:)

Leste en annen plass at man kanskje kunne bli mer svimmel av prostafen (tror det var på april2022).
Men ikke uvanlig å få blodtrykksfall som gravid heller..

Åh, burde man være litt forsiktig med disse da? Har ikke lyst å oppleve dette når man kjører eller er på jobb, men fikk det anbefalt av legen så burde jo være innafor å bruke? Hun anbefalte 3 tab daglig, men ettersom jeg opplevde dette ved kun 1 tab er jeg litt redd for å ta flere

Jeg opplevde blodtrykksfall ganske mange ganger i min forrige graviditet og var nær å besvime et par ganger, har fått milde fall denne gangen også når jeg reiser meg raskt spesielt. Det er ganske vanlig med blodtrykksfall så ville ikke trodd det betyr noe er feil med den lille :) Kjenner ikke postafen så kan ikke uttale meg om det har en påvirkning. Kan høre med jordmor/lege om blodtrykksfallene fortsetter og blir plagsomme. Sikkert smart å drikke nok, og for sikkerhets skyld sett deg ned om du kjenner de komme så du ikke skader deg om du skulle besvime, men det gjør jo ikke de fleste.

Åh, burde man være litt forsiktig med disse da? Har ikke lyst å oppleve dette når man kjører eller er på jobb, men fikk det anbefalt av legen så burde jo være innafor å bruke? Hun anbefalte 3 tab daglig, men ettersom jeg opplevde dette ved kun 1 tab er jeg litt redd for å ta flere
Skjønner du blir skeptisk, det kan jo være en tilfeldighet at det skjedde i dag, hør med lege hva de tror og om de har noen andre forslag :)

Ville nok tatt kontakt med lege om det kan være pga tablettene eller bare generelt sett blodtrykksfall :)

Back
Topp