Plutselig "stor" gutt

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Den siste uken har lillegutt blitt en rutinegutt med måltider og søvn etter "klokka". Dette har han styrt selv, og det er et klart mønster. I dag tok vi steget til å legge han i nestet sitt på den tiden han tar natten. Han ammes ikke i søvn, for å sovne ved puppen driver han ikke med. Sang, smokk og kos er det som skal til for å sovne for natten. Nå er det 4,5 timer igjen til han ber om mat, følger han rutinen han har hatt den siste uken. Men han er jo bare 10 uker gammel. Min lille gutt har plutselig blitt så "stor". Flere som har rutinebabyer?

Den siste uken har lillegutt blitt en rutinegutt med måltider og søvn etter "klokka". Dette har han styrt selv, og det er et klart mønster. I dag tok vi steget til å legge han i nestet sitt på den tiden han tar natten. Han ammes ikke i søvn, for å sovne ved puppen driver han ikke med. Sang, smokk og kos er det som skal til for å sovne for natten. Nå er det 4,5 timer igjen til han ber om mat, følger han rutinen han har hatt den siste uken. Men han er jo bare 10 uker gammel. Min lille gutt har plutselig blitt så "stor". Flere som har rutinebabyer?

Så deilig! Høres utrolig behagelig ut med rutinebaby!! Hvor mange ganger ammer du i løpet av natten?
Skulle ønske jeg kunne svare at jeg også hadde en rutinebaby.. Men det kan jeg ikke, enda :P Hehe :D

Så deilig! Høres utrolig behagelig ut med rutinebaby!! Hvor mange ganger ammer du i løpet av natten?
Skulle ønske jeg kunne svare at jeg også hadde en rutinebaby.. Men det kan jeg ikke, enda :p Hehe :D

Jeg ammer en gang mellom 2 og 3 og en gang mellom 5 og 6, så står vi opp en eller annen gang etter at han har sovet litt etter siste amming. Da pleier ikke jeg å få sovne igjen, så jeg ligger da bare og hviler. Men godt det og :)

Rutinene kommer nok til deg også etterhvert skal du se. Jeg har ikke vært helt forberedt på at de skulle komme sånn helt av seg selv. Og lider fortsatt under tvangstanken min "får han nok mat eller ikke?" siden han plutselig ikke krever så hyppig mat lenger. Men jeg får bare stole på at han sier fra, for jeg vet at han kan det hvis han må ;) Men veldig overrasket over at han selv har blitt sånn. Men det kan jo også snu helt plutselig igjen..

jeg flaskemater, så ungen min kan man også stille klokka etter ganske greit. nå har ho begynt å spise siste flaske i åtte-tida på kvelden så får ho kanskje litt pupp når vi legger oss i ti-elleve tida og deretter sover ho til 4-5 før ho ber om mat igjen. på dagtid sliter vi litt fortsatt da. noen ganger vil ho ikke sove på dagen...

Flaskemating her også, så rutinene er ganske greie.
Mat er ca sånn;
06.00
09.00
12.00
15.00
18.00
20.00
(av og til nattflaske ca 03-04)

Hun legger seg mellom 19.30 og 20.00 nå, og får siste flaska på senga. Men hun er våken når jeg legger henne over i senga, det har hun alltid vært :)
Sover fortsatt dupp mellom hvert måltid på dagtid, men varierer veldig hvor lenge disse varer ;)

Flaskemating her også, så rutinene er ganske greie.
Mat er ca sånn;
06.00
09.00
12.00
15.00
18.00
20.00
(av og til nattflaske ca 03-04)

Hun legger seg mellom 19.30 og 20.00 nå, og får siste flaska på senga. Men hun er våken når jeg legger henne over i senga, det har hun alltid vært :)
Sover fortsatt dupp mellom hvert måltid på dagtid, men varierer veldig hvor lenge disse varer ;)

Heldig du ☺️

Back
Topp