Plutselig stille i magen :/

FruTB

Betatt av forumet
Jeg har kjent daglig liv i 3-4 uker nå (er i uke 20 nå), men i dag har det vært helt stille. Ikke kjent noen ting siden i går kveld. Har prøvd alle råd om sukker, musikk, dulting, kald drikke osv.

Men - trenger jeg egentlig være bekymret når det enda er så tidlig? Eller er det noe med at når du først har kjent spark så skal du reagere på alle endringer?

Kjenner jeg er veldig bekymret ihvertfall ...

leste nettopp om det, og så tidlig trenger det ikke å bety at babyen ikke har det bra, kan være babyen bare ligger slik at den ikke treffer de mest sensitive nervene. de er jo fortsatt ganske små, så de skal ligge helt rett for at man skal kjenne sparkene:)

men selvfølgelig kan du jo ringe inn til føden bare for å høre med den, mest sannsynlig er det helt normalt:)

Føden vil nok si det samme. De har fortsatt mye plass, og kan lett snu seg mot ryggen, da kjenner du ingenting :-) mange kjenner ikke liv engang før langt uti uke 20, så ville bare tatt det med ro:)

Er det ikke fra rundt uke 22/23 man bør kjenne liv daglig da tru? Husker ikke helt. Men er du uke 20 er det ingenting å bekymre seg for:)

Er fremdeles flere uker til du skal melde ifrs dersom du ikke kjenner daglig, alt er nok helt fint skal du se:)

Jeg opplevde det samme for et par uker siden. Fra å kjenne liv ganske ofte hver dag var det plutselig helt stille. Dette var en hverdag så fikk komme til jm og sjekket hjertelyd - alt vel.

Prøv å ikke bekymre deg - men synes du det er vanskelig ring føden/legevakta eventuelt jordmor til mandag :)

Er 23+0 i morgen, og noen dager er roligere enn andre. Tror det har med hvordan hun ligger inni der, og hvor hun da treffer. Har du i tillegg morkaken foran, så kjenner du mindre.

Er 20+5 i dag og jeg har også hatt noen rolige dager nå, der det har vert lite aktivitet på han i magen, selv om jeg har kjent mye de siste ukene. Stresser ikke noe med det, han "banker på" innimellom og han har god tumleplass enda så tenker han bare har snudd seg innover eller noe.

Jeg har hatt det likedan siden første livstegn i uke 17! Dager uten så mye som et "vindpust" der inni, og det er bekymrende. Men nå i uke 24 er jeg så vant til disse dagene, for i dagene etterpå så får jeg ikke fred! Hehe :) så alt er nok topp, den har bare funnet seg en beleilig liggestilling, sover masse og vokser for harde livet for mamma sin ❤️

Hadde det slik noen dager jeg også med helt stille og ingen dunking.. Måtte ta frem angel sounden ☺️ Men nå så dunker det hver dag. Ikke så mye som med storebror men har morkaken foran denne gang ☺️

Det er vel ikke før fra uke 28 at man skal kjenne liv daglig. Helt normalt av det kan variere så tidlig :) Har forøvrig samme erfaringene!

Med førstemann så blev det stille i magen i uke 36, mest sannsynlig fikk han lite næring fra dette punktet og det var derfor han ikke bevegde seg så mye. Men hvis du kjenner "harde" bevegelser står mest sannsynlig alt rett til fordi babyen orker å sparke å slå. Hvis det er lite næring så vil babyen spare energien sin ved å holde armer og bein inntil kroppen. Men jeg er litt bekymret for det samme nå, er gravid igjen i uke 27 og syns det har vært stille dem siste dagene, men skal til jordmor i morgen og får vite mer. Du kan bli sendt på ekstra ultralyd hvis du er bekymret :)

Med førstemann så blev det stille i magen i uke 36, mest sannsynlig fikk han lite næring fra dette punktet og det var derfor han ikke bevegde seg så mye. Men hvis du kjenner "harde" bevegelser står mest sannsynlig alt rett til fordi babyen orker å sparke å slå. Hvis det er lite næring så vil babyen spare energien sin ved å holde armer og bein inntil kroppen. Men jeg er litt bekymret for det samme nå, er gravid igjen i uke 27 og syns det har vært stille dem siste dagene, men skal til jordmor i morgen og får vite mer. Du kan bli sendt på ekstra ultralyd hvis du er bekymret :)

Vel, babyen er frisk som en fisk og 9 uker gammel i dag ;)

Det går nok litt opp og ned med aktivitetsnivået i magen - mange faktorer som spiller inn ...

Back
Topp