Plutselig så stoppet melka...

Gravid-18

Augustmamma
Septemberhjertene 2018
Snuppa er 15 uker i morgen og jeg har ammet hele veien. I 1 måneds tid nå har hun som ofest nektet og ta venstre pupp, men noen ganger har hun gjort det. Så da har jeg pumpet venstre og gitt fra høyre...helt til i ettermiddag!
Hun har spist som normalt av høyre både natt og i formiddag, men plutselig NEKTET hun å ta puppen. Etter ca 2-3 timer prøvde jeg igjen, men nektet fortsatt. Så jeg pumpet venstre puppen men fikk bare ut 60 ml og tenkte at jeg fikk prøve å pumpe høyre og. Men det kom bare noe få dråper...kan man miste melka sånn helt ut av det blå?
Så nå til leggetid prøvde jeg nok en gang med pupp, men hun nektet fortsatt og hylskrek fordi hun var så sulten. Så jeg endte opp med å gi hipp som vi hadde stående og hun slukte det i seg. Har også sovet veldig dårlig på dagtid i dag, sikkert fordi hun ikke har vært mett nok stakkar.
Jeg er ikke villig til å gi opp å gi mm enda. Har et lite lager i fryseren, men det er ikke så mye så tenkte å prøve og pumpe meg for å se om jeg kan få i gang produksjonen igjen.
Har noen av dere andre opplevd dette?

Hilsen en fortvilet mor.
 
Huff, skjønner st du blir fortvilet. Har dessverre (eller heldigvis) ingen råd å kome med, men jeg tenkte bare å anbefale ammehjelp siden på Facebook. Legg ut denne der så får garantert svar fra noen. Hvis du vil være anonym så tror jeg at du kan sende til admin så legger de ut. Krysser fingrene for at den kommer tilbake:)
 
Huff, skjønner st du blir fortvilet. Har dessverre (eller heldigvis) ingen råd å kome med, men jeg tenkte bare å anbefale ammehjelp siden på Facebook. Legg ut denne der så får garantert svar fra noen. Hvis du vil være anonym så tror jeg at du kan sende til admin så legger de ut. Krysser fingrene for at den kommer tilbake:)
Takk for svar Tenkte ikke på ammehjelpen.
 
Pumpet meg nå igjen og nå kom det mye mer ut av høyre pupp så melka er der tydeligvis enda, hehe. Skjønner bare ikke hvor den gjorde av seg i stad
Får håpe hun tar puppen i morgen igjen. Men nå har jeg i det minste en flaske til i natt
 
Melka er nok ikke borte, kanskje du var stresset eller noe. Har forstått det sånn at utdrivninga kan tulle om man stresser, kanskje var det det. Håper det har løst seg :)
 
Blir du stressa så kan det bidra til at du ikke får ut melka. Det er heller ikke uvanlig å få ut mye mindre på pumpe enn barnet får ut.

Noen ganger kan babyen nekte å spise pga smaken. Det kan blant annet være at du får igjen mensen eller at det sitter en abcess i brystet (men det tror jeg du hadde merket).
Håper det går seg til. De har jo perioder der de vil, men ikke egentlig har tid til å spise..
Mye hudkontakt og samsoving kan hjelpe. Gi blaffen i alt annet... prøv å legg til når babyen ikke er ordentlig våken..
 
Hei! Hvordan går det nå? Trenger du råd/hjelp eller løste det seg? :)
Jeg er ammehjelper ❤️
 
Hei! Hvordan går det nå? Trenger du råd/hjelp eller løste det seg? :)
Jeg er ammehjelper ❤️
Det løste seg heldigvis! :)
Mulig det bare var utviklingstrinnet som gjorde det. Men jeg sliter litt med treg utdrivning. Så hun kan bli sint og da blir jeg stresset og så tar det enda lenger tid.
Noen tips?
 
Det løste seg heldigvis! :)
Mulig det bare var utviklingstrinnet som gjorde det. Men jeg sliter litt med treg utdrivning. Så hun kan bli sint og da blir jeg stresset og så tar det enda lenger tid.
Noen tips?

Stress ned (lettere å si enn å gjennomføre )

Eventuelt sett igang utdrivingen på forhånd ved å rulle brystknoppene det finnes også en nesespray man kan be om å få resept på hos lege.
 
Back
Topp