Plutselig refluks?

Mirmamm

Glad i forumet
Junibarna 2015
Må høre om noen av dere har noen ideer av hva dette skyldes.
Inatt etter amming begynte snuppa å gråte masse, fikk henne ikke til å sove før etter et par timer kanskje. Idag tidlig begynte hun igjen etter å ha spist, så ble det enda vondere og hun gulpet med et skrik. Tok igjen tid før jeg fikk bysset henne i søvn. Både da og inatt var det pån igjen hvis jeg la henne ned...
Har hatt hyling frem til og når hun gulper idag, og når jeg tenker på det så gråt hun natt til fredag også.
Er det vanlig at refluks oppstår når de er 3mnd?
Hun har hatt en veldig lang halsinfeksjon, kanskje den har svekket lukkemuskelen?
 
Når Thor var ca. 9 uker fikk han sår og vond hals med dette kom det også "oppkast", vil ikke si gulp da det kom i store mengder til det var tomt. Kom magesyre noen av gangene. Han brakk seg også av smokken de værste dagene (så da oppdaget han fingrene sine).

Hos legen fikk vi bare beskjed om å følge med på allmenntilstand og antall tissebleier. Han virket blid og fornøyd etter å ha fått det opp og hadde noen tissebleier ila dagen. Det varte i ca. en uke, men var bare oppkast en til to ganger i døgnet de siste dagene.

Vanskelig å si om det var halsen som forårsaket det, men det kom og forsvant omtrent samtidig. Vi utsatte også rota-vaksinen en uke pga dette. Han hadde litt luftsmerter de to første dagene etter vaksinen, men det kan jo også være tilfeldig.
 
Må høre om noen av dere har noen ideer av hva dette skyldes.
Inatt etter amming begynte snuppa å gråte masse, fikk henne ikke til å sove før etter et par timer kanskje. Idag tidlig begynte hun igjen etter å ha spist, så ble det enda vondere og hun gulpet med et skrik. Tok igjen tid før jeg fikk bysset henne i søvn. Både da og inatt var det pån igjen hvis jeg la henne ned...
Har hatt hyling frem til og når hun gulper idag, og når jeg tenker på det så gråt hun natt til fredag også.
Er det vanlig at refluks oppstår når de er 3mnd?
Hun har hatt en veldig lang halsinfeksjon, kanskje den har svekket lukkemuskelen?
Hvordan går det med henne nå?

Jenta vår har hatt tendenser til reflux (vet ennå ikke om det er "ekte" reflux eller en konsekvens av melkeallergi, skal få foretatt sondemåling av ph neste uke). Hun har slitt helt siden fødsel, men det tok noen uker før hun begynte å gråte ved mating og gulping. Virket da som om hun var sår av all gulpingen, og det gjorde vondt. Har gitt henne gaviscon etter det (med godkjenning av barnelege), noe som har hjulpet veldig, gråter ikke lenger.

Det jeg tenker på, er at jenta di etter halsinfeksjon gjerne fortsatt er sår, og at det derfor gjør vondt med både inntak av mat og gulping?
 
Hvordan går det med henne nå?

Jenta vår har hatt tendenser til reflux (vet ennå ikke om det er "ekte" reflux eller en konsekvens av melkeallergi, skal få foretatt sondemåling av ph neste uke). Hun har slitt helt siden fødsel, men det tok noen uker før hun begynte å gråte ved mating og gulping. Virket da som om hun var sår av all gulpingen, og det gjorde vondt. Har gitt henne gaviscon etter det (med godkjenning av barnelege), noe som har hjulpet veldig, gråter ikke lenger.

Det jeg tenker på, er at jenta di etter halsinfeksjon gjerne fortsatt er sår, og at det derfor gjør vondt med både inntak av mat og gulping?
Du sier noe angående sår hals ja, hun har hatt fin pust noen dager nå, og det virker ikke som hun er plaget når hun gulper lengre :)
 
Back
Topp