Plutselig problemer med legging..

mjaubeibi

Forelsket i forumet
Den siste uken har Andrea plutselig blitt helt vill når vi skal legge henne og syter og klager...
Før kunne vi bare legge henne i sengen og si god natt så la hun seg til å sove.
Andre som sliter som har noen gode råd?

Aner ikke... fikk problemer selv for ca ei uke siden [&:]

Vi har hatt store problemer i en tre ukers tid... Bare klaging og skriking. når vi tok snuppa opp var hun storfornøyd. Tok skrikekuren i bruk nå i helga. ¤. kvelden idag, og nå går alt så mye bedre! [:)] Er ikke tilhenger av skrikekuren i utgangspunktet, men tilslutt var det den vi sto igjen med, og den ser ut til å fungere... [:)]

Håper dere finner ut av ting og at det ordner seg for dere! [:)]

Har ikke så mye gode råd, har fått samme probleme selv, det er hyl og skrik ved hver legging. Begynte da hun fant ut at hun kunne sitte og stå i sengen.  Har fått det ned fra ca 45 min til ca 10 min da, så det er jo stor bedring. Vi har benyttet skrikemetoden, ser ut til å væåre det eneste som hjelper, i tillegg har jeg begynt å synge litt for henne, stryke på henne og få henne til å ligge på ryggen og slappe av før jeg går ut. Det har i hvertfall hjulpet litt.

Ok, nå har jeg akkurat hørt at det er en del som sier at de kan få separasjonsangst i denne alderen og derfor blir redd for å bli latt alene i sengen.
Men ja man må vel kanskje bare ty til den Ferber metoden, eneste jeg har hørt har virket før, men det er jo så kjipt...Syns liksom det virker som hun aldri skal stoppe, men man må vel bare lære seg å være standhaftig.
Hvor lang tid venter dere før dere går inn?

Tusen takk for svar!

ORIGINAL: Hestejenta

Har ikke så mye gode råd, har fått samme probleme selv, det er hyl og skrik ved hver legging. Begynte da hun fant ut at hun kunne sitte og stå i sengen.  Har fått det ned fra ca 45 min til ca 10 min da, så det er jo stor bedring. Vi har benyttet skrikemetoden, ser ut til å væåre det eneste som hjelper, i tillegg har jeg begynt å synge litt for henne, stryke på henne og få henne til å ligge på ryggen og slappe av før jeg går ut. Det har i hvertfall hjulpet litt.

Ja vi har funnet et par triks som hjelper til dels, la hånden hvile på hodet hennes og hysje rolig på henne sånn shhhh shhh shhhh...
Men det blir noen turer ut og inn før hun sovner.
Vil at det skal være som før! =)

Åh ja, det vil jeg også, det gjør vondt langt inn i hjerterota og høre på at hun gråter.
vi gikk vel inn først etter 3 min, deretter ventet vi 5 min, så 7 minutter osv. Gjorde det et par ganger, men fant ut at hun bare giret seg opp når vi kom inn igjen, så prøvde jeg bare og la være og gå inn, hadde døren på gløtt så hun fikk lys og fikk høre oss, og da sovnet hun etter 5-10 min, i steden for å holde det gående i 45min.
Hun har jo sovet i den samme sengen siden hun var noen uker gammel, så tror ikke hun er redd eller noe, begynner nok å vise litt vilje, volumet øker nemlig betraktelig, til brøl hvis hun ser oss.[:(]

Uff.. har akkurat det samme problemet selv [&:] Hun hyler og skriker når vi legger henne.. Må til slutt bare ta henne opp av sengen og la henne ligge på gulvet her og slure på.. Det kan gjerne gå 2-3 timer før hun blir trøtt og vil legge seg til og sove.. [&:] Ganske så fortvilende.. vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. [:(]

I går la han seg fint ca halv 7, men våkna plutselig halv 8 og hylgrein! Aner ikke hva som er galt. Holdt på til ca 11 før han sovna igjen.

Ja akkurat sånn har vi gjort det! Men så ut av det blå, ingenting spesielt som hadde skjedd eller noe, så bare begynner hun å tulle seg!
Får håpe det går seg til like fort som det kom...

Er vel en del ting som spiller inn[:)]

Hadde noe lignende for en stund siden, rett etter at vi hadde vært hos mine foreldre. Han var rett og slett oppmerksomhetssyk. For når vi hadde vært hos mine foreldre så hadde de jo dullet og kost med han hele tiden. Så fort han gråt kom jo de løpende. Så for å venne han av med dette, så måtte vi bruke skrikemetoden. Tro meg det funket[;)] Selvfølgelig er det hjerteskjærende å høre på. Men man hører forskjell på vond gråt og oppmerksomhets gråt. Til tider var det intenst, men etter ett par dager så fungerte det.

Men han har også hatt dette for seg når han klør i gommene. Sånn rett før tennene kommer. Tro meg da har han vært sutrete for den minste ting...men da er det ikke så mye som har hjulpet. Babyfeederen har fungert en stund, varmt bad har også fungert, men han fortrekker smokken eller en leke å bite på[:)]

Ja det kan vel være hva som helst egentlig, vanskelig å si...
Takk for tips, håper det går seg til snart, ser ut til at skrike metoden er det som har fungert på flest, så må nok prøve det, og kanskje ikke gå inn til henne så raskt.

Med oss har problemet med skriking ved leggetid gått over ved at vi legger henne tidligere, er ho i seng før kl 1830 legger ho seg og sover uten noen problem. Men med en gang vi utsetter det litt er det skriking [&:] Har vært dager da ho har sovet siste gang rundt kl 17 på ettermiddagen, likevel er ho klar for natta kl 18.
Så her er det tidlig kveld, minuset er jo selvfølgelig at dagen starter tidlig også. 12 timer i senga synes ho er nok [8D]
Men jeg synes det er greit, for jeg takla den skrikinga på kveldstid svært dårlig. Fikk vondt langt inn i hjertet av det [:(]

Back
Topp