Plutselig mye gulping?

mjej

Betatt av forumet
Lillepruppen min blir 3 måneder på søndag, og de siste 2 ukene har han begynt å gulpe endel. Det har ikke vært store mengder, men det har vært litt. Både like etter og lenge etter måltid (ren melk, og klumpete melk om hverandre og ettersom hvilken tid etter amming). Jeg fullammer.

De siste 2 dagene har det kommet mye gulp etter hver amming. Jeg løfter han opp for å rape, og da renner det bare ut av han. Det er ganske mye. Jeg har prøvd å rape han midt i måltidet også, for å se om det er pga mye luft. Men nei, det kommer mye gulp da også.

Det skal sies at jeg ikke har peiling på hvor ofte jeg egentlig ammer, men jeg frykter at jeg legger han litt vel hyppig til brystet. Han virker frisk og rask. Skal på 3-månederskontroll på fredag, så jeg får veid han da.

Noen som har peiling på hvorfor han plutselig har begynt å gulpe mye? Jeg føler ikke at jeg ammer mer (mengde melk) enn før, og jeg føler heller ikke at jeg har mer melk enn før..

i går kveld ga vi han Hipp MME på flaske (150ml), og da samboer skulle rape han, så sprutgulpet han opp i hvertfall halvparten av all maten. Hva i alle dager?! Det så virkelig ille ut! Noen som har erfaring med det?
 
Her går gulpingen i rykk og napp.. Vært inne i en fin periode uten noe for så gulpe MYE igjen i dag..
 
Her hadde vi omtrent ikke gulping første to mnd, men så begynte det:p veldig opp og ned, men gulper så det ofte blir skifting. Går hardt på siklesmekker om dagen :)
 
Her varierer det også veldig. Noen dager gulpes det i hytt og gevær og store mengder. Andre dager ikke.
 
"Godt" å høre, da :) Veldig kjett, men det er vel bare å brette opp ermene og være flittig med vaskemaskina:p
 
I det siste hatt min lille gulpet mer også. Gulpet nesten aldri de to første mnd, men nå etter tre mnd gulper hun flere ganger om dagen. Merkelig egentlig. Går endel i siklesmekker her også.
 
Siklesmekke funker ikke på
Gulp her.. Må ha helskift på klær/helt ny gulpeklut osv.. Det kommer MYE i gangen når det kommer. Og de dagene hun gulper kan vi gjerne skifte klær 3-4 ganger helt inn..
 
Her ble han forkjølet for to uker siden og da kom det enda mer gulp en vanlig siden han svelget mye slim. Da kunne de også bli litt kvalm sa HS.
 
Back
Topp