Plutselig lite liv?

Leca

Blir kjent med forumet
Hei.
Jeg er 23+2 i dag og har de siste ukene kjent masse liv. Man har tydelig kunne sett sparkene på utsiden av magen og jeg har kjent «romstering» ofte. I går var det mye mindre liv, kun et par spark dersom jeg dyttet ordentlig på magen. I dag har jeg ikke kjent noe enda. Er det andre som også har det sånn? Antar at det er vanlig siden de fortsatt kan snu seg en del der inne, men blir bekymret allikevel.

Hadde ringt jm/lege viss jeg var kommet så langt.. bedre med 1 telefon for masse♡

Var sånn hos meg for et par dager siden, kjente smådult, men ikke den vanlige aktiviteten. I går var det tilbake til normalen. Antagelig lå han med ryggen mot magen min, og sparket innover. Jeg har doppler da, og hjertelyden var sterk og fin, så jeg valgte å avvente litt.

Anbefalingen er jo å ringe føden, men her gjør de ikke noe særlig før etter fullgåtte 24 uker.

Kjente masse i går og i natt, men enda ikke noe i dag...

Fikk beskjed om at fra uke 24 skulle man kjenne liv daglig, om om du kjenner mindre enn vanlig så bør man kontakte føden/JM. Jeg hadde ringt helsestasjonen/JM og bedt om å få kommet på en sjekk. Kanskje de anbefaler deg å ringe føden.
Alt er sikkert helt i orden. Men er ikke kjekt å gå rundt å være bekymret.Bedre å ringe en gang for mye enn for lite.

Litt mindre aktivitet her også. Babyen har fremdeles god plass i livmora og kan kanskje ha snudd seg mot ryggen din i stedet. Alt er mest sannsynligvis helt fint :-) Så fort jeg begynner å bekymre meg blir også lille i magen ekstra rolig. Prøv så godt du kan å slappe helt av så dukker det plutselig opp mange bevegelser igjen :-) <3

Jeg har to i magen og kjenner likevel veldig forskjellig typer aktivitet hver dag. Noen dager veldig rolig, andre dager tar det helt av. Regner med at de fortsatt har plass til å snu seg en del.

Hei.
Jeg er 23+2 i dag og har de siste ukene kjent masse liv. Man har tydelig kunne sett sparkene på utsiden av magen og jeg har kjent «romstering» ofte. I går var det mye mindre liv, kun et par spark dersom jeg dyttet ordentlig på magen. I dag har jeg ikke kjent noe enda. Er det andre som også har det sånn? Antar at det er vanlig siden de fortsatt kan snu seg en del der inne, men blir bekymret allikevel.

Ringte du og fikk en sjekk?[emoji5]

Ja! Jeg ringte og fikk komme inn slik at jordmor kunne lytte. Alt sto bare bra til[emoji5] Tenkte meg vel egentlig det, men godt å føle man blir hørt.

Deilig å få vite at alt er i orden! Bra de hørte på deg, så du fikk sjekket det! :)

Godt du dro inn og fikk lytte. :)

Her varierer det veldig fra dag til dag. I forgårs var det så magefettet disset av alle bevegelsene, mens i går var han rolig igjen. I dag har jeg ikke kjent så mye heller, men jeg pleier ikke det når jeg er på jobb. En blir jo så bekymra når det er stilt fra de små!

Back
Topp