Plutselig lite bevegelse

Bkno5118182

Flørter med forumet
Er i uke 19 nå, og igår og idag har jeg kjent mindre bevegelser og spark enn tidligere. Har kjent daglig i et par uker nå.
Burde jeg bekymre meg?!

Det er jo litt vanskelig å ikke bekymre seg, men jeg tenker at dette kan jo være at baby sover litt, eller at baby ligger annerledes. Er det enormt stor forskjell så ville jeg kanskje ringt legevakt og forhørt meg eventuelt. Ta en sparketest hjemme uten forstyrrelser, se om det kanskje er mer liv enn du tenker? Baby er jo liten enda [emoji173]

Jeg opplevde det samme gjennom mitt svangerskap. Noen ganger var det veldig mye bevegelser, mens andre ganger kunne det gå et par dager før jeg kjente noe. Fikk beskjed om at det er helt normalt.
Det hjelper forresten å drikke iskaldt vann (jeg kastet opp av veldig kalde drikker...) eller spise noe søtt. Da blir det litt liv der inne:-)

Men jeg hadde ikke vært bekymret. Er du usikker så kontakt heller legen/jordmor en gang for mye. Det viktigste er at du føler deg trygg!

Er i uke 19 nå, og igår og idag har jeg kjent mindre bevegelser og spark enn tidligere. Har kjent daglig i et par uker nå.
Burde jeg bekymre meg?!
Beklager!! Så ikke før nå at du har skrevet uke 19. Husk at babyen er ganske liten. Noen kjenner ikke bevegelse før de er i uke 21-22. Så det er helt normalt at man kjenner litt bevegelse noen ganger og så plutselig ingenting.

Spis litt sukker eller drikk brus med sukker :D Her er ho i full gang etter en litt søt dessert :P

Jeg er også i uke 19, og i forrige uke og uka før der kjente jeg masse bevegelse. Etter to kraftige spark forrige lørdag har jeg nesten ikke kjent noen ting.. Tror kanskje hu tok sats og snudde seg i en annen posisjon.. Kanskje du har morkaka foran? Det har jeg - kjente derfor spark når hu fortsatt lå med hodet opp i forrige uke, men mistenker nå at hu har tatt en skikkelig salto og ligger med hodet ned og sparker inn i morkaka i steden.. Og hvis hun ligger med ryggen til og sparker inn mot ryggen din, så er det også ganske stor sannsynlighet for at du kjenner lite. De er jo ikke så store og sterke enda :) Skjønner godt at du kan bli litt bekymret, det gjør jeg og, men tror nok at alt skal være bra og at du kan slappe av :)

Takk for svar dere. Fikk roet meg litt igår, lå å kjente på magen flere ganger i løpet av natta, og kjente bevegelse. Morkaken min er ikke foran, så derfor har jeg kunne kjent det en stund :-)
Føler jeg fortsatt er litt kort på vei til å ringe ned leger og jordmødre... Hva tenker dere? Når kan man faktisk begynne å bekymre seg begrunnet?

Jeg er kun i uke 17, men har kjent liv daglig i tre uker. I går kjente jeg plutselig ikke noe liv (prøvde også med søt saft uten hell), men i dag har han vært utrolig aktiv. Du er riktignok kommet litt lenger enn meg, men jeg tror ikke det er unormalt at det kan gå noen dager hvor man ikke kjenner liv nå i denne perioden. Kanskje den lille ligger annerledes og sparker inn mot ryggen?

Hvis du kjenner veldig på bekymringen, så ville jeg helt klart tatt en telefon til jordmor. Det skader ikke, og mest sannsynlig vil hun komme med et beroligende svar:)

Åh, elsker at man kan spørre om ting her, uten at man blir dømt nedenom og hjem! Alle er så hyggelige og behjelpelige. Tusen takk for svar alle sammen :-)

Jeg er 18 +3 og kjenner ingen ting utenom kynnere og ligamentsmerte :) men pga diabetes fikk jeg se mini idag også. sparker som bare det, men jeg kjenner ingen ting :)

Det er en grunn til at det enda er noen uker til man SKAL kjenne daglig liv :) er man veldig bekymret så ville jeg kontaktet jordmor.

Back
Topp