Plutselig kvalm uke 37+6

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Litt usikker på hva jeg bør gjøre, om jeg bør gjøre noe i det hele tatt. Noen dager i forrige uke og nå i dag har jeg plutselig følt meg litt kvalm. I dag kom det veldig plutselig og jeg kastet opp nesten med en gang. Er dette vanlig? Noen andre som opplever det samme? Har ikke hatt noe kvalme tidligere i svangerskapet så dette er litt nytt for meg og jeg synes det var litt rart at det skulle komme nå. Noen tanker? Har ellers grei form bortsett fra mye vann i ben og hender.

Dersom det kommer brått på og du har mye vann så ville jeg vært obs på andre tegn til svangerskapsforgiftning.

Kan også bare vær tilfeldig men greit å ha i bakhodet men skader ikke å ta en tur til lege /jordmor med urinprøve og å sjekke blodtrykk.

Dersom det kommer brått på og du har mye vann så ville jeg vært obs på andre tegn til svangerskapsforgiftning.

Kan også bare vær tilfeldig men greit å ha i bakhodet men skader ikke å ta en tur til lege /jordmor med urinprøve og å sjekke blodtrykk.

Hmmm, tenkte på det :/ men jordmor og lege er på ferie. Så da må jeg kanskje evt på legevakten? Kan man ringe føden og spørre hva de anbefaler eller er det litt masete?

Du kan sikkert ringe føden og spørre om hva du skal gjøre. Jeg ble og plutselig kvalm noen dagen på slutten men var ingenting her selv om jeg fikk vann i kroppen og slikt. Men er man i tvil skal man kontakte lege/jm eller eventuelt føden syns jeg.

Jeg har og vært kvalm de siste ukene. Er helt likt sånn som det var de første ukene av svangerskapet. Men alt var fint hos meg, og jm sa at noen ble kvalm på slutten igjen. Men alltid lurt å sjekke opp i det om mann er usikker! :)

Jeg er 37+6 i dag, og har også kjent litt på kvalme de siste dagene (uka). Hos meg er visst grunnen bare det at det begynner å bli veldig trangt, og det presser på både det ene og andre der inne. Vanlig, iflg legen... Men hvis du er bekymret, så sjekk det. Greit å utelukke sf:)

Back
Topp