"Plutselig" kvalm og uvel

mom2be_juli2014

Glad i forumet
Hei.

23+0 i dag.
De siste dagene har eg opplevd å være kvalm og uvel gjennom dagen, i tillegg til å være tidvis plaget av hodepine og svimmelhet. Er det noen andre som har det slik? På mandag kveld var eg på trening, og på slutten ble jeg så uvel og kvalm at jeg måtte kaste opp. Flere ganger. Har ikkje kastet opp før/etter dette, men sliter med kvalmen gjennom dagen. Virker ikkje som om det er noe forskjell på å være sulten/mett heller...

Regner med dette er vanlig, men hadde det ikkje slik sist eg var gravid, derfor tenkte eg å høre om det var flere som "plutselig" har det slik? :) Sliter med søvnen også, så kan jo være knyttet opp mot dette også selvfølgelig.

Jeg, som bekymreren jeg er nå under graviditet, hadde kontakta lege/jordmor for å høre. Mye mulig at det er normalt, men tenker det er bedre å høre en gang for mye enn for lite..

Sendte faktisk en melding til legen isted etter å ha googlet litt :P Ringer senere hvis eg ikkje hører noe. Sikkert ingenting, men eg har en tendens til å vente lenge og bekymre meg, så da prøver eg noe nytt denne gangen :) Er kategorisert som et risikosvangerskap, så har tre ulike kontroller neste onsdag, men føles litt lenge til akkurat nå.

Sendte faktisk en melding til legen isted etter å ha googlet litt :p Ringer senere hvis eg ikkje hører noe. Sikkert ingenting, men eg har en tendens til å vente lenge og bekymre meg, så da prøver eg noe nytt denne gangen :) Er kategorisert som et risikosvangerskap, så har tre ulike kontroller neste onsdag, men føles litt lenge til akkurat nå.
Så bra :) Altså, i værste fall så er det ikke noe farlig, og du blir beroliga, så da er det verdt det i seg selv.

Så bra :) Altså, i værste fall så er det ikke noe farlig, og du blir beroliga, så da er det verdt det i seg selv.

Snakket med legen og fikk beskjed om å ta kontakt om ett par dager om det vedvarte. Hun trodde ikke dette var noe å være bekymret for. Har ikkje hatt hodepine idag, kun vært konstant kvalm, så da får eg prøve å slappe av litt ikveld og se om det blir noen endring. Tenker at langhelgen eg har i vente nå vil gjøre godt. Greit å se om formen endres av litt roligere dager - legen mente at det kunne være stress og lite søvn som var årsaken :)

Får håpe det hjelper å chille veldig :) Og om det er av stress, så er det jo ekstra bra om du ikke bekymrer deg.

Back
Topp