Plutselig kraftig vektøkning

Isa

Krysser fingrene for 2015 baby.
Aprilbarna`15
Omg!! Jeg har gått opp 6 kg (!!!) på 10 dager!!! Og det merkes godt på kroppen. Er utslitt etter å ha gått itrapper og oppoverbakker, til og med når jeg går i et veldig lavt tempo. Har stor tro på at det meste er vann for fingrene og tærne mine er vonde og hovne. Fikk er realt sjokk da jeg gikk på vekten og er nå livredd for at vektøkningen skal fortsette. Nå må jeg bli flinkere til å gå turer hver dag. Må øke blodsirkulasjonen slik at vannet dreneres vekk :) flere med samme problem?

Oi, ja det var mye! Kraftig og rask veltøkning på så kort tid må du ta alvorlig, for det er ikke normalt. Jeg hadde ringt lege/jordmor og hørt om det var noe du burde tenke på :)

Ta kontakt med lege/jordmor. Det er trolig vann, og vann tilsvarende så mange kg skal man følge opp.

Ja, var hos legen i går og skal til jordmor tirsdag neste uke så blir heldigvis fulgt opp godt. Legen stusset også over den raske velktøkningen. Så det blir spennende å se hva vekten viser hos jordmor.

Drikk massevis av vann hvis du har vann i kroppen! Høres ikke logisk ut, men det er visst sånn! Kutt ut både salt og sukker i kostholdet ditt, for det er med på å binde vannet i kroppen! Og som de andre skriver så er det ikke helt normalt å gå så mye opp i vekt! Så fint at du blir sjekket av JM! Min erfaring er at leger vet lite om svangerskap! Lykke til!!

Oi høres ikke bra ut! Bra de følger med! Bevegelse er bra og mye vann. Vann driver ut vann av kroppen :) kanskje det er lurt med lange støttestrømper også?

• Liker
Reactions: Isa
Kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Hvordan var blodtrykketog urin? Ta kontakt med sykehuset dersom du i tillegg får vondt i hodet, det flimrer foran øynene eller formen blir generelt dårlig.

Kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Hvordan var blodtrykketog urin? Ta kontakt med sykehuset dersom du i tillegg får vondt i hodet, det flimrer foran øynene eller formen blir generelt dårlig.

Ingen utslag på protein og bt var normal. Ingen nedsatt allmentilstand heller så lite sannsynlig med forgiftning heldigvis :) har vært flink og gått lang tur i dag og drukket bøtter med vann og jeg synes jeg merker litt forskjell på hevelsene faktisk :)

Ser du har fått mange godt tips, men kan være lurt å bruke støttestrømper og :) Så slipper du å få så hovne føtter.

Ingen utslag på protein og bt var normal. Ingen nedsatt allmentilstand heller så lite sannsynlig med forgiftning heldigvis :) har vært flink og gått lang tur i dag og drukket bøtter med vann og jeg synes jeg merker litt forskjell på hevelsene faktisk :)

Så bra! Husker jeg gikk opp fire kilo på under en uka sist gang, det er mye vann. Men da var det sommer og over tredve grader ute, så litt mer vanlig å få vann i kroppen da. Får håpe hevelsene dine går ned, ubehagelig å gå sånn.

• Liker
Reactions: Isa
Back
Topp