Plutselig ingen sultfølelse eller matlyst

April2015

Flørter med forumet
Er dette vanlig? Jeg 29+5 idag og har siden helgen ikke matlyst i det hele tatt?
Jeg har hele svamgerskapet irritert meg over å aldri bli mett, og det å hele tiden ha en gnagende sultfølelse. Plutselig på fredag begynnte jeg å føle meg tung, og småkvalm..? Sliter også plutselig med søvn, får ikke sove lengre.. Nettene er LAANGE.. Men KJEMPE trøtt når jeg legger meg i senga, det er jeg?

Hva er det som skjer? Er det noe gale tror dere?

Er dette vanlig? Jeg 29+5 idag og har siden helgen ikke matlyst i det hele tatt?
Jeg har hele svamgerskapet irritert meg over å aldri bli mett, og det å hele tiden ha en gnagende sultfølelse. Plutselig på fredag begynnte jeg å føle meg tung, og småkvalm..? Sliter også plutselig med søvn, får ikke sove lengre.. Nettene er LAANGE.. Men KJEMPE trøtt når jeg legger meg i senga, det er jeg?

Hva er det som skjer? Er det noe gale tror dere?
Er nok normalt.. babyen tar mer plass og man føler seg mindre sulten..

Får babyen nok næring om jeg ikke spiser så mye da? Nå tvinger jeg i meg de 3 vanlige måltidene med tanke på babyen?
Jeg ville nok prøvd å spist "normalt", likevel.. men babyen tar nok det han/hun trenger :-) men viktig for deg å få i deg litt mat!

Mulig det går over hvis han/hun flytter seg/skifter stilling :-)

Ja, jeg skal jobbe med saken, vil jo ikke han skal ha mangel på noe xsmile9

Krysser fingrene for det xsmile2xsmile2

Ja, jeg skal jobbe med saken, vil jo ikke han skal ha mangel på noe xsmile9

Krysser fingrene for det xsmile2xsmile2
Det går nok helt bra! Du får ta det opp med jordmor/lege om du er veldig bekymret!

Jeg tror jeg kanskje jeg gjør det, føler det er bedre å være på den sikre siden :woot:

Kan være lurt å spise oftere og mindre, så får du i deg det du trenger uten at du føler deg supermett etter helt normale middager. Magen min blir så stram og ubehagelig når jeg spiser middag, så jeg har kuttet ned en del. Veldig vanskelig når maten er supergod... ;)

Det var en lur ide, skal prøve på det :woot:
Magen min føles også stram og ubehagelig på kvelden, spesiellt om natten o_O Jeg var fæl på å spise digg om kvelden, så jeg måtte også trappe ned.. Det var ikke enkelt så jeg forstår deg veldig godt :happy112

Det var en lur ide, skal prøve på det :woot:
Magen min føles også stram og ubehagelig på kvelden, spesiellt om natten o_O Jeg var fæl på å spise digg om kvelden, så jeg måtte også trappe ned.. Det var ikke enkelt så jeg forstår deg veldig godt :happy112

sånn er det til meg også.. får kjempemasse kynnere om kveldene/nattan.. noen ganger våkner jeg av di også..
bare at til meg romler magen men jeg har null matlyst.. skikkelig plagsomt! så her går det mye i frukt og småspising..

hos meg rumler det ikke engang, har ikke sultfølelse i det hele tatt, og det er jo skummelt :(

Frukt hørtes kjempe godt ut, kanskje det er det som skal til for å få tilbake matlysta :)

Babyen tar jo mye mindre plass, så er mindre plass til mat. Kanskje den presser på magesekken din. Jeg tenker så lenge man spiser når man er sulten så får babyen nok. Jeg spiser ganske som før graviditeten jeg. Blir kanskje en brødskive ekstra på kvelden, men ikke mye mer..

Jeg er skikkelig matlei og har vært det lenge.

Babyen tar jo mye mindre plass, så er mindre plass til mat. Kanskje den presser på magesekken din. Jeg tenker så lenge man spiser når man er sulten så får babyen nok. Jeg spiser ganske som før graviditeten jeg. Blir kanskje en brødskive ekstra på kvelden, men ikke mye mer..

Jeg er skikkelig matlei og har vært det lenge.

Jeg håper det, for jeg har ikke spist mye de siste dagene :/ wow, da er du go! Frem til nå har jeg spist for både to og tre personer ;)

Back
Topp