Plutselig hjertebank

Freya

Elsker forumet
Er det flere som opplever å plutselig få høy puls/hjertebank, selv når man sitter stille? Plutselig har jeg hjertet i halsen og føler meg tungpustet. Er så utrolig slitsomt, i tillegg til at det er litt skummelt. :(

Jepp. Gikk til legen og ble sporenstreks sykemeldt med blodtrykksfall. Har det enda men det er ikke farlig for bebs heldigvis. Bare ubehagelig for oss

Jepp. Gikk til legen og ble sporenstreks sykemeldt med blodtrykksfall. Har det enda men det er ikke farlig for bebs heldigvis. Bare ubehagelig for oss
Så da var blodtrykket ditt lavt? Jeg mener å huske det var lignende reaksjoner i de forrige svangerskapene (ikke hjertebank, men veldig tungpustet), og hadde normalt blodtrykk.

Jeg hadde det forrige gang, men kom ikke før jeg var over halvveis.. Hadde normalt blodtrykk.. Er nok veldig normalt:)

I starten er det som oftest grunnet blodtrykksfall. Etterhvert er det mer og mer at baby presser på hovedpulsåre og organer :)

Hatt det noen uker jeg også :/ syns det er ubehagelig å kjenne hjertet banke så hardt..
Kan sitte stille på sofaen, og opplever både blodtrykksfall og hjertebank..

Jeg hadde også opplevd dette flere ganger og fikk målt blodtrykket mitt mens det pågikk (jobber som sykepleier og hadde utstyr tilgjengelig). Pulsen min var da 124 slag i minuttet og blodtrykket 155/95 og er nå sykemeldt med hypertensjon, altså høyt blodtrykk :-( det trenger derfor ikke å være lavt blodtrykk som gir ubehag og høy puls. Sjekk ut i alle fall :-) jeg har gått mes 24timers måling og er nå etter 2 uker sykemelding i bedring. Er 9+0 i dag. Lykke til :-)

Jeg har også hatt mange tilfeller med skikkelig hjertebank, men det varer veldig kort. Har det nesten aldri ellers, og hadde det ikke forrige svangerskap. Kroppen finner på utrolig mye rart når en er gravid altså :O

Back
Topp