Plutselig endring i leie (uke 38)

Sykepleiermamma

Ny på forumet
Lillegutt har siden ul i 32 ligget med hodet ned, og ryggen mot min venstre side. Men plutselig nå i uke 38 så sparker han mer på venstre side, og jeg kjenner det jeg tror er ryggen på min høyre side, plutselig livredd for at han også har snudd seg med hodet opp mot ribbeina, og rumpa ned. Føler magen har sunket en del, og får en del kommentarer på at det ser ut som om magen har sunket og at jeg bærer tyngre nå. Men føler fremdeles press i ribbeina.. Noen som kan fortelle litt om hvordan seteleie føles? Evt andre som har opplevd det samme?

Desuten føler jeg en del spark/grafsing ned mot venstre lysk.

Lillegutt har siden ul i 32 ligget med hodet ned, og ryggen mot min venstre side. Men plutselig nå i uke 38 så sparker han mer på venstre side, og jeg kjenner det jeg tror er ryggen på min høyre side, plutselig livredd for at han også har snudd seg med hodet opp mot ribbeina, og rumpa ned. Føler magen har sunket en del, og får en del kommentarer på at det ser ut som om magen har sunket og at jeg bærer tyngre nå. Men føler fremdeles press i ribbeina.. Noen som kan fortelle litt om hvordan seteleie føles? Evt andre som har opplevd det samme?

Føler jeg svarer på alle tråder om seteleie for tiden:p Har hatt baby i seteleie siden uke 28, er i dag 6 dager over og det er fortsatt samme leie. For min del bærer jeg veldig høyt, hodet stanger opp i ribbeina. Det gjør rett og slett vondt å sitte fremoverbøyd fordi hodet presser så. Kjenner lite spark, men veldig mye bevegelse. Spreller ofte ned mot lysken eller på siden, alt etter hvordan beina er. I går på UL hadde hun beina brettet opp mot hodet, så i det siste har det vært mest sprelling på siden. Men endel grafsing mot lysken slik du beskriver det kjenner jeg også. Jeg for min del kjenner veldig godt hodet når jeg stryker over magen.

Min har også ligget i samme leie lenge.. Trodde ikke han hadde så mye plass å bevege seg på, men noen dager ligger han mot høyre side, andre dager ligger han mot venstre!! Er mye bevegelse i toppen av magen og noe ned mot bekkenet og på på sidene og nedover!! Han ligger i Hodeleie (så vidt jeg vet) og har gjort det hele tiden.. Men kan fint klare å snu seg til høyre og venstre side, og legge seg både lenger inn og lenger ut;) han har jo ikke bare føttene som sparker, men også noen hender som dytter her og der;) så tror ikke du skal være veldig bekymret! Men ta det opp med jordmor på neste kontroll, så kan hun dobbeltsjekke litt:)

Ingen erfaring med seteleie men jeg ville ha tatt kontakt med jm nå siden det er så nært termin.

Min ligger med hodet ned (uke 34) og jeg kjenner mye grafsing i lysken. Og spark i siden og ribbena. Baby snur på seg mye men er sikker på at det er rundt sin egen akse, altså bytter på om ryggen er mot min rygg, mage eller venstre/høyre.

Var hos legen mandag, og da lå babyen på tvers. Hun henviste meg til ul, og var der på onsdag. Da lå babyen med hodet ned. Hun hadde nok snudd seg på tirsdagskveld, for da var det myyyye bevegelse i hele magen.

Her ligger babyen ofte med ryggen ut mot høyre og venstre side av magen, og da kjenner jeg spark på motsatt side.

Skal til jordmor på mandag, kjenner tydelig noe rundt nede ved skambeinet, mellom henda når jeg trykker litt inn, så innbiller meg jo at det fortsatt ligger et hodet der nede, men synes rumpa oppe ved ribbeina når jeg sitter virker så liten og spiss? Trodde kanskje jeg ville merket det i uke 38 viss han flyttet hodet fra der nede til opp? For forje mandag god jordmor låg han mrd hodet ned :)

Skal til jordmor på mandag, kjenner tydelig noe rundt nede ved skambeinet, mellom henda når jeg trykker litt inn, så innbiller meg jo at det fortsatt ligger et hodet der nede, men synes rumpa oppe ved ribbeina når jeg sitter virker så liten og spiss? Trodde kanskje jeg ville merket det i uke 38 viss han flyttet hodet fra der nede til opp? For forje mandag god jordmor låg han mrd hodet ned :)
Du vil nok merke masse bevegelse om han flytter seg rundt!! Det er nok veldig liten sannsynlighet for at han har snudd seg, iogmed at det er ganske dårlig plass i magen når du er så langt på vei;) kanskje det er ett kne/en fot du kjenner siden den er liten og spiss:)

Du vil nok merke masse bevegelse om han flytter seg rundt!! Det er nok veldig liten sannsynlighet for at han har snudd seg, iogmed at det er ganske dårlig plass i magen når du er så langt på vei;) kanskje det er ett kne/en fot du kjenner siden den er liten og spiss:)
Ja, tror jo jeg ville merket det tydelig da, men han har i allefall skiftet side med ryggen sin, for alle sparkene kommer ut på venstre side nå, før kom de alltid ut på høyre side. Han låg 6 % under i vekt, men tipper jo han er såpass stor at han ikke har mye plass å romstere på uansett nå, jeg er jo ikke veldig stor sjøl :)

Back
Topp