Plutselig endret søvnmønster!

Verpesyk<3

Disney
Noen andre som opplever det nå ved 3-4 mnd alder og evt har noen tips? Min jente på 3,5 mnd har sovet rundt siden hun var 5 uker, og har de siste 4 ukene lagt seg i 19-20 tiden og sovet til 6-8 tiden.. Hadde planer om å legge ho på eget rom imorgen siden vi har langhelg uten så mange planer, så vi ville ha mye ro og tid til den nye tilvenningen. Tror desverre ikke det blir sånn da, for siden lørdag har ikke lille villet sove før i 23-24 tiden, selvom vi har prøvd å legge ho til vanlig tid... Jeg pleier aldri å ta ho opp etter ho er lagt med mindre ho trenger ny bleie eller er sulten, hvis ho er urolig står jeg inne hos ho og synger og klapper på ho til ho sovner. Men det funker ikke nå:-( Ho slutter ikke å grine med mindre jeg tar ho opp, men er ikke sulten eller full bleie... Kjenner jeg blir litt rådvill, ho har jo hatt så greit mønster så lenge nå..
 
Tror det blir vanskelig for deg hvis du forventer ett uendret sovemønster hele tiden...
Utviklingssprang gjør mye rart. Min sønn har nektet å sove på dagen i snart en uke, men begynner å sove godt på både natt og dag nå.
Barn forandrer seg fra dag til dag omtrent, så med mindre allmenntilstanden til barnet forandrer seg, er nok alt normalt :)
 
Tror det blir vanskelig for deg hvis du forventer ett uendret sovemønster hele tiden...
Utviklingssprang gjør mye rart. Min sønn har nektet å sove på dagen i snart en uke, men begynner å sove godt på både natt og dag nå.
Barn forandrer seg fra dag til dag omtrent, så med mindre allmenntilstanden til barnet forandrer seg, er nok alt normalt :)
Hehe, jeg vet ikke hva jeg skal forvente meg jeg... har ikke vært mamma før:) Vet at søvnmønsteret vil endres innimellom.. men har ikke opplevd det til nå og bare lurer på hva det kan være som gjør at ho er så urolig plutselig, og om noen andre her inne opplever det samme:) Også kjenner jeg nok litt på at det "passer" litt dårlig mtp at jeg skal levere bachelor til fredag, og jeg trenger kveldene til å få jobbet ferdig:p Men lilletulla kommer jo først<3 Mannen skal heldigvis være hjemme de to neste dagene, så blir nok ferdig:)
 
Last edited:
Hehe, jeg vet ikke hva jeg skal forvente meg jeg... har ikke vært mamma før:) Vet at søvnmønsteret vil endres innimellom.. men har ikke opplevd det til nå og bare lurer på hva det kan være som gjør at ho er så urolig plutselig, og om noen andre her inne opplever det samme:) Også kjenner jeg nok litt på at det "passer" litt dårlig mtp at jeg skal levere bachelor til fredag, og jeg trenger kveldene til å få jobbet ferdig:p Men lilletulla kommer jo først<3 Mannen skal heldigvis være hjemme de to neste dagene, så blir nok ferdig:)

I know the feeling!:p her og har kneipen vore annleis me sovingo dei siste vekene (ho e 4mnd på fredag). No i da sista har ho komme inn i ein ny tralt då virka da som, sove ein heil del -men må byssast igjen.. Hadde ein go periode der eg berre kunne legga ho på sofaen og ho kubba om ho va trøtt!:) So masse byssing og ein trøtt mammadalt passe egentli ganske lite nett no.. Innlevering av Bachelor på tirsdag!:eek: :p
 
Her har søvn mønsteret også endret seg. Trodde jeg omsider hadde fått til å kunne legge han fra meg på dagtid når han sov (har våknet av det tidligere) men plutselig så endret det seg igjen og nå våkner han hver gang jeg prøver å legge han i babynestet. Han sover også utrolig lett på dagtid så å få han til å få en skikkelig dupp er håpløst, blir flere små på alt fra 15 til 60 min. Og jeg må sitte med han i armene og vugge litt inninellom for at han skal sove en stund. Når han omsider sovner på kvelden så sovner han en gang mellom 20 og 21.30 men må vugges eller ammes i søvn. Da går det fint å legge han fra meg og han sover i nestet. Her er det helst dagtid som er utfordringen med tanke på soving. Nå er til og med vogn og biltur en utfordring for det ender med hyling og grining helt til jeg tar han opp:-/
 
Endrer seg her og .. Lagt hun til 18:30 hele tiden og sovi til 06 ca, men nå så våkner hun etter 1 time å skal være våken til 22 å få mat så sovne .. Slutten av et utviklingsprang så kan være derfor
 
Endrer seg her og .. Lagt hun til 18:30 hele tiden og sovi til 06 ca, men nå så våkner hun etter 1 time å skal være våken til 22 å få mat så sovne .. Slutten av et utviklingsprang så kan være derfor

E da "verre" i slutten av dei periodane?! Trur kneipen her går gjennom mykje no for tio.. :-o heilt heise.. :p
 
E da "verre" i slutten av dei periodane?! Trur kneipen her går gjennom mykje no for tio.. :-o heilt heise.. :p
igrunn vært sånn siden midten ca .. men idag la hu seg plutselig til vanelig tid igjen, så kanskje det er på "bedringens vei" ... kanskje det er midt i det er verst :) igrunn ikke tenkt på det før nå
 
igrunn vært sånn siden midten ca .. men idag la hu seg plutselig til vanelig tid igjen, så kanskje det er på "bedringens vei" ... kanskje det er midt i det er verst :) igrunn ikke tenkt på det før nå

Nei, har kje tenkt øve da serli eg heller.. Har bare innstilt meg på at dei periodane kan vera mykje ekstra, nåke eg merke ganske godt på ho litla!:eek: eg legge sikkert litt ekstra i da sjøl og, sio da e midt i Bachelor og eksamenkjør!..:eek: :p
 
igrunn vært sånn siden midten ca .. men idag la hu seg plutselig til vanelig tid igjen, så kanskje det er på "bedringens vei" ... kanskje det er midt i det er verst :) igrunn ikke tenkt på det før nå
Hvordan vet man at de er i et sprang da?:) Merker at min lille lærer og gjør nye ting nesten hver dag nå! Såå gøy
 
Back
Topp