Plutselig blitt veldig glad i sterke kjemiske lukter

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Jeg er klar over at det høres helt sykt ut men jeg har i det siste fått en trang til å lukte på neglelakk, sterke vaskemidler, bensin... Virker som mye som har sterke kjemiske lukter tiltrekker meg på en måte. Vanskelig å stå i mot også når det lukter så deilig :p Vurderte til og med å ta med meg en beholder når jeg skulle fylle bensin, for å fylle den opp så jeg kunne lukte på bensin når jeg ville... Gjorde det selvsagt ikke! Noen flere mer rare lyster? :p

He he, høres ut som du er rammet av hva de kaller "Pica"

Pica
Noen gravide får lyst på ting vi ikke anser som matvarer. Dette kalles pica eller pika-syndromet og noen mener det skyldes jernmangel, men årsaken er ikke sikker. Dersom du tror du har pica, bør du ta det opp med lege eller jordmor. Hvor mange som får pica vet man ikke.
Kvinner med pica får gjerne lyst å spise jord, leire, vaskemiddel og spiker. Noen får ikke nok av bensin-lukt mens andre får lyst å sniffe skokrem!
Det er viktig å ikke gi etter for disse lystene. Særlig hvis du får lyst på noe som du vet er skadelig for deg og barnet.

Bare å holde seg unna!! :)

Har heldigvis sluppet unna det! :-)

Ueh, burde kanskje nevne det for jordmor neste uke når jeg har time, selv om det kommer til å bli litt flaut å ta opp :p

Ueh, burde kanskje nevne det for jordmor neste uke når jeg har time, selv om det kommer til å bli litt flaut å ta opp :p
Kanskje du har jernmangel eller en annen vitamin mangel? Jeg fikk sykt lyst på appelsin i dag og har ikke tenkt på annet i hele dag! Kan ikke spise for mye pga sv.diabetes... Men har utrolig lyst på! Kanskje jeg trenger C vitaminer!!

Jeg er klar over at det høres helt sykt ut men jeg har i det siste fått en trang til å lukte på neglelakk, sterke vaskemidler, bensin... Virker som mye som har sterke kjemiske lukter tiltrekker meg på en måte. Vanskelig å stå i mot også når det lukter så deilig :p Vurderte til og med å ta med meg en beholder når jeg skulle fylle bensin, for å fylle den opp så jeg kunne lukte på bensin når jeg ville... Gjorde det selvsagt ikke! Noen flere mer rare lyster? :p

Det er rart hva kroppen gjør med deg når man er gravid!

En liten OBS ang bensin. Vær forsiktig, lærte på sikkerthetskurset jeg var på at om man er uheldig kan man pådra seg kjemisk lungebetennelse hvis man står i osen fra bensin når man fyller tanken.

Jeg synes lukten i trappeoppgangen på parkeringshus er helt fantastisk. Slike innestengte trapper. Bare kjipe er at jeg kunn har fått vært og luktet en gang. Har nesten likten i gangen hjemme men ikke god nok... hehe må ha meg en tur på lagunen og trappehuset en dag :-)

Back
Topp