Plutselig bekymret

Ninni

Glad i forumet
Septembermødre <3
Marsboerne2017
Har vært hos legen på ny kontroll i dag pga. av vekt som bare peker nedover. Hun mente det sikkert allikevel stod bra til med babyen, men jeg merker selv at jeg plutselig er bekymret. Er 12 + 5 i dag, og har ikke antydning til mage. Ikke kan jeg kjenne noen livmor over skambenet heller. Jeg vet det fortsatt er tidlig, men jeg er så redd noe har skjedd siden jeg var på ultralyd for 2 uker siden, og begynner å tenke på MA og sånne utrivelige ting :( Turte ikke spørre legen om hun kunne prøve å lytte etter hjertelyden, da jeg var siste pasient før lunsjpausen. Skal til første jordmortime når jeg er 15 + 4. Tror dere hun lytter etter hjertelyd da? Klarer ikke helt tanken på å skulle vente helt til uke 19+ på å få vite om det fortsatt er liv der inne. Jeg har fortsatt dårlig matlyst og er tidvis kvalm, pluss har tidvis ømme pupper, så symptomene er jo fortsatt til stede, men det har jeg forstått at de kan være til tross for MA.

Tussete førstegangs ja.

Med første mann hørte jm hjertelyden i uke 14 med meg , så hu lytter nok etter da =)
Jeg kjente ikke livmora mi , selv når jeg var høygravid sist . Kjente kun baby :P
*Så alt står nok bra till i magen <3

Jeg har heller aldri greid å kjenne livmoren selv.. Tror hun nok hun lytter etter hjertelyd når du skal på neste time, i allefall hvis du spør :-)
Det er mange bekymringer vi gravide skal møte :confused: Håper du klarer å senke skuldrene frem til neste time, alt er nok i skjønneste orden :)

Synes det er positivt at du har ømme pupper, det var eneste symptomet (ikke for å skremme de uten altså) som forsvant med min MA. Det går nok bra skal du se :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg har en venninne som er 18 uker på vei og nesten ikke har mage, selv om hun kjenner spark og alt så fint ut på OUL. Så det at du ikke har mage skal du ihvertfall ikke tenke på! Helt sikker på at alt er helt fint :)

Tusen takk for beroligende svar alle sammen :) Føler meg litt dum som stresser meg opp uten noen spesiell grunn. Av og til kommer bare redselen snikende selv om jeg prøver å ikke tenke negativt. Er en veldig etterlengtet spire dette, og innimellom blir jeg så redd for å aldri få hilse på ham/henne.

Bekymringene kommer i ny og ne her også. Heldigvis har jeg dopplere. Som er grei å ha de dagene. Da bør jeg beroliget igjen. Men har heller i mage eller kjenner livmoren.

Naturlig å være bekymra. Men jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg. Du har jo symptomer. Ikke alle som får mage så tidlig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har absolutt ingen mage og er 13 uker på vei med nr. 2. Hørte hjertelyd med doppler i dag (første gang jeg prøvde) så om ikke jordmora prøver doppleren kan du jo bare spørre henne :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Over 12 uker her også, med nr 3, og ikke noe mage :) Er for tidlig det. :)

Du får sikkert høre hjertelyd neste gang ja :) Det er nok alt bare fint :)

Har hørt at kvalme er et posetivt tegn

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp