Plutselig ammeslutt

1600km nord

Glad i forumet
Noen som har erfaringer å dele? Jeg vet ikke om jeg skal pumpe.
Lillemor (11mnd) vil ikke die mer. Hun har nettopp vært syk med noe vondt/ubehag i munnen (én synlig prikk på tunga, usikker hva det var). Da hun hadde vondt i munnen ville hun ikke ha pupp. Og nå at hun har blitt bedre nekter hun fortsatt. Jeg bruker anledningen til å kutte ut nattamminga. Men vil i utgangspunktet fortsatt amme litt på dagtid (men er forberedt på at vi er ferdig).
Jeg har ikke pumpet på to dager nå. Puppene er fulle men ikke vonde. Men er redd for tette melkeganger. Noen som har opplevd noe lignende? Burde jeg pumpe for å unngå tette melkeganger? Jeg ønsker ikke å opprettholde samme produksjon som før. Og sjansen er stor for at hun slutter å amme helt.
 
Du kan pumpe hvis du får spreng, men om melkeproduksjonen skal gå ned bør du kun håndmelke litt når det er spreng og ubehag, ellers så stimulerer du til mer melkeproduksjon. Noen perioder er det litt slik at puppen er uinteressant. For noen betyr det full stopp, mens for noen så går den perioden over. Bruk ull innlegg for å holde brystene varme.
Første tanken med munnen var sopp. Aner ikke om det er tilfellet eller ikke.
Krysser fingrene for at du slipper brystbetennelse og eller/ tette melkeganger
 
Kan ha vært den der munn hånd fot et eller annet sykdom. Jeg husker aldri helt sikkert hvilken kroppsdel som kommer hvor.
 
Du kan pumpe hvis du får spreng, men om melkeproduksjonen skal gå ned bør du kun håndmelke litt når det er spreng og ubehag, ellers så stimulerer du til mer melkeproduksjon. Noen perioder er det litt slik at puppen er uinteressant. For noen betyr det full stopp, mens for noen så går den perioden over. Bruk ull innlegg for å holde brystene varme.
Første tanken med munnen var sopp. Aner ikke om det er tilfellet eller ikke.
Krysser fingrene for at du slipper brystbetennelse og eller/ tette melkeganger

Jeg tilbyr hver dag så får vi se om interessen kommer tilbake [emoji846] Må huske ullinnlegg ja!
Hun hadde feber en dag. Virker ikke helt som sopp.
 
Kan ha vært den der munn hånd fot et eller annet sykdom. Jeg husker aldri helt sikkert hvilken kroppsdel som kommer hvor.

Det var det jeg og tenkte. Først feber, så utslett i munnen og virket som vondt i halsen. Men hun har ikke fått utslett noen anna plass, så jeg vet ikke..
Mener forresten at det er først hånd-, så fot- og så munn [emoji6]
 
Jeg tilbyr hver dag så får vi se om interessen kommer tilbake [emoji846] Må huske ullinnlegg ja!
Hun hadde feber en dag. Virker ikke helt som sopp.
Hvis det vedvarer så kan dere gå til legen å sjekke tungen. Men det går nok over snart :)
 
Det var det jeg og tenkte. Først feber, så utslett i munnen og virket som vondt i halsen. Men hun har ikke fått utslett noen anna plass, så jeg vet ikke..
Mener forresten at det er først hånd-, så fot- og så munn [emoji6]

Jeg er ganske sikker på at min eldste har hatt det to ganger, og vi så bare noen få prikker på hendene. Vanskelig å si helt sikkert.
Pleier å kalle det munn og klovsyke jeg, for det er så mye enklere å huske ^^
Får håpe det går bra og at du slipper problemer nå da. Det virker jo som at det skal gå bra :)
 
Må si jeg misunner deg litt som kan kutte nattammingen, og håper du får amme litt på dagtid om det er det du ønsker. :happy:
Kanskje er hun bare ferdig. God bedring til frøkna;)
 
Hvis det vedvarer så kan dere gå til legen å sjekke tungen. Men det går nok over snart :)

Jeg er ganske sikker på at min eldste har hatt det to ganger, og vi så bare noen få prikker på hendene. Vanskelig å si helt sikkert.
Pleier å kalle det munn og klovsyke jeg, for det er så mye enklere å huske ^^
Får håpe det går bra og at du slipper problemer nå da. Det virker jo som at det skal gå bra :)

Hun er helt frisk, prikken på tunga er borte. Skal på hs neste uke, tenkte å spør om de vet hva det kan ha vært [emoji846]
Hun vil fortsatt ikke ha pupp..
 
Må si jeg misunner deg litt som kan kutte nattammingen, og håper du får amme litt på dagtid om det er det du ønsker. :happy:
Kanskje er hun bare ferdig. God bedring til frøkna;)

Det har gått utrolig bra. Hun våkner 1 eller 2 ganger ila natta men sovner igjen fort, uten protest. Er veldig godt ja [emoji846] Jeg grydde meg til nattavvenning. Men kanskje det hadde gått uten problemer, mtp hvor smertefritt det har gått nå. Bare å prøve hvis du ønsker å slutte. Med storebroren gikk det også veldig greit her.
 
Back
Topp