Plutselig øking i sf mål

Gutteskatt i magen

Betatt av forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Sf målene har økt drastisk, men jordmor sier baby ikke er så stor. Blir henvist til ul for sikkerhets skyld.
Glad for det.

Plutselig fått endel vann i kroppen da, så kan vel være derfor. Er det flere som har opplevd det mot slutten? Er i uke 35+3 nå.

:Heartblue
 
Sf målene har økt drastisk, men jordmor sier baby ikke er så stor. Blir henvist til ul for sikkerhets skyld.
Glad for det.

Plutselig fått endel vann i kroppen da, så kan vel være derfor. Er det flere som har opplevd det mot slutten? Er i uke 35+3 nå.

:Heartblue

Hei, sniker fra mai :) Fikk en voldsom økning på slutten i første svangerskap på grunn av seteleie. Babyen var 2800 ved fødsel.
 
Er i uke 37 og har vært langt under i sf målene hele veien helt til sist kontroll hvor jeg var i grenseland og på tur ut av den blåe sonene. Skal på ny kontroll på mandag, veldig spent om det var måten babyen lå på eller om jeg også blir sendt på ul.
 
Hei, sniker fra mai :) Fikk en voldsom økning på slutten i første svangerskap på grunn av seteleie. Babyen var 2800 ved fødsel.
Hei, sniker fra mai :) Fikk en voldsom økning på slutten i første svangerskap på grunn av seteleie. Babyen var 2800 ved fødsel.

Ok! Min lå også i seteleie, visste ikke at det hadde så mye å si. Fikk jo liten baby du da :love017

Spent på ul!
 
Er i uke 37 og har vært langt under i sf målene hele veien helt til sist kontroll hvor jeg var i grenseland og på tur ut av den blåe sonene. Skal på ny kontroll på mandag, veldig spent om det var måten babyen lå på eller om jeg også blir sendt på ul.

Skjønner deg så godt!
 
Jeg fikk helt vanvittig høye sf-mål fra uke 36, men på vekstkontroll var han -3% i størrelse så det trenger ikke ha så mye å si! Kan være mye fostervann også, eller at du bærer langt ute
 
Har ligget under 50% percentilen hele veien, men på uke 38 lå jeg plutselig over. Ikke veldig mye økning, men nok til at jordmor lurte på om jeg hadde spist mye søtt og raske karbohydrater siden sist. Litt har det jo blitt, og har fått beskjed om å unngå mest mulig av dette fram til fødsel :shy: Men ble ikke henvist videre for vekstestimering, så hun er ikke bekymret for vekstavvik. Hun har målt meg hele veien, så regner med at målene er riktige.
 
Jeg lå også litt over kurven min i dag. Ifølge jordmor var det mest sannsynlig pga at babyen ikke er kommet seg ned i bekkenet, men ligger ganske høyt oppe (men riktig vei).
 
Jeg lå også litt over kurven min i dag. Ifølge jordmor var det mest sannsynlig pga at babyen ikke er kommet seg ned i bekkenet, men ligger ganske høyt oppe (men riktig vei).

Er så greit å høre hva det kan være, som er Ok. En blir jo fort engstelig..
 
Jeg også hadde et ganske stort hopp, men var ganske mye liv inni der når hun målte så hun sa det kunne være hun ikke fikk et helt riktig mål. Hadde redusert seg noe neste kontroll, men fortsatt over kurven. Blir spennende å se på UL i morgen ifm terminkontroll.
 
Har ligget under hele veien men fulgt min egen kurve, men forrige uke var plutselig sf-målet mindre enn uka før.. ble henvist til fødeavdelingen for ctg-registrering og ultralyd. Alt så hendigvis fint ut, så mulig det var pga hun hadde sunket lenger ned i bekkenet
 
Back
Topp