Plus size mødre

Tutta1987

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Er det noen flere vordne mødre her, som har noen kilo for mye? Selv er jeg enn 20 kg over trivselsvekt men "bare" 2kg over forje svangerskap start :rolleyes:
Hvem tanker har dere om overvekt og svangerskap?
Hva gjør dere for å passe vekten igjennom svangerskapet?
Gikk dere opp veldig mye sist?

Jeg veier like mye nå som jeg veide da jeg var høygravid i forrige svangerskap. 17 kg over trivselsvekt.
Jeg var godt i gang med trening og en sunnere livsstil før jeg ble gravid nå, og det tenker jeg å fortsette med så lenge formen tillater det. Men orker ikke bli helt fanatisk heller. Viktig å kose seg av og til[emoji4]

Ja er nok på pluss siden [emoji23]

Begynte i kontor jobb for 2 år siden. Fra å løpe rundt 8 timer om dagen til nå å bare sitte. Det gjør noe med kroppen og jeg er 10 kg over der jeg burde være. Forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg (mest vann fordi jeg var syk) [emoji50] Så dette kan jo bli spennende..

Men.. orker ikke å tenke så mye på det. Kommer uke 8 og jeg fortsatt ikke ligger som en krøll på baderomsgulvet og spyr døgnet rundt, DA skal jeg ta meg sammen og få trent litt. Men jeg venter liksom spent på denne kvalmen, og da er det bare french fries og dundersalt som gjelder uansett [emoji23]

Er og mye over trivselsvekt. Gikk faktisk ikke opp noe i forrige svangerskap så gikk ned nesten 20 kg etter fødsel.. .men de har kommet tilbake på disse 2 årene. Ved forrige svangerskap var det ikke noe snakk om det bortsett fra glukosebelastningstesten. Både jordmor og lege "så på hele pakka" med form,vekt, blodtrykk etc..

Jeg er 15 kg mer enn jeg burde være. Men er sunn og frisk:)
Vært litt slapp med trening siste året, så må få startet igjen med det slik at jeg minimerer vektoppgangen.

Ja jeg er 30 kg over trivsel vekt men bare 10 over startvekt fra forje graviditet. Så jeg kommer til å passe godt på denne gang og samtidig få trent kroppen litt. Vil ikke passere 100[emoji33][emoji22] men kommer selvfølgelig ikke til å slanke meg.

Jeg er ca 10 kg over trivselsvekt, men i grei form ellers.. 3 år med hormoner og IVF behandling har ført med seg noen ekstra kg dessverre [emoji13]

Er det noen flere vordne mødre her, som har noen kilo for mye? Selv er jeg enn 20 kg over trivselsvekt men "bare" 2kg over forje svangerskap start :rolleyes:
Hvem tanker har dere om overvekt og svangerskap?
Hva gjør dere for å passe vekten igjennom svangerskapet?
Gikk dere opp veldig mye sist?

Her er det også noen kg for mye. Veldig usikker hvordan denne graviditeten går. Rett før jeg ble gravid anbefalte legen min meg å gå ned 15 kg for å minske trykket på mellomgulvet. Tenker at jeg ikke bør gå så mye opp i dette svangerskapet hvertfall.... Jeg gikk opp ca 16 kg i forrige svangerskap, og gikk ned igjen 10 av de. I forrige svangerskap hadde jeg pizza som "cravings", så håper at jeg nå slipper å legge på meg like mye. Forsøker å spise sunnere, men jeg synes det er veldig vanskelig! Alt som er godt er jo usunt :sorry:

Jeg har en shake (måltidserstatter) jeg liker veldig godt som jeg sikkert kommer til å fortsette å ha til lunsj på jobb. Da vet jeg at jeg får i meg riktige mineraler og vitaminer, og reduserer oppbygging av innvendig fett. Har merket at de dagene jeg ikke har med shake på jobb, blir det ofte pizza eller pasta i kantinen...

Er 30kg mer enn før første svangerskap. 25-30 mer enn trivselsvekt, ca. Er nå 5-6kg mer enn før forrige svangerskap.

jeg er 14 kg fra å være "normal vektig", 23 kg mindre enn før sist svangerskap, da la jeg på meg 13 kg og da gikk jeg med tvillinger og hadde syyktmye vann i føttene, gikk opp 4 skostørrelser XD

Noen som har erfaring med å ikke gå opp så mye? Hva spiste dere og hvordan trente dere?

Jeg er ca 20 kg over trivselsvekt nå, MEN jeg er "bare" 8 kg tyngre enn da jeg ble gravid med eldste. Jeg har pleid å legge på meg imellom 20-30 kg med hvert barn, og etter siste hadde jeg 14 kg mer enn jeg har nå. Denne gangen prøver jeg alt jeg kan å unngå å gå opp pga at det er så tungt i hverdagen. Spiser ca 4 normale måltider, men vekta har allerede begynt å krype (væske????) forsiktig opp. Håper det stabiliserer seg når kvalmen kommer;)

Her er det også noen kg for mye. Veldig usikker hvordan denne graviditeten går. Rett før jeg ble gravid anbefalte legen min meg å gå ned 15 kg for å minske trykket på mellomgulvet. Tenker at jeg ikke bør gå så mye opp i dette svangerskapet hvertfall.... Jeg gikk opp ca 16 kg i forrige svangerskap, og gikk ned igjen 10 av de. I forrige svangerskap hadde jeg pizza som "cravings", så håper at jeg nå slipper å legge på meg like mye. Forsøker å spise sunnere, men jeg synes det er veldig vanskelig! Alt som er godt er jo usunt :sorry:

Jeg har en shake (måltidserstatter) jeg liker veldig godt som jeg sikkert kommer til å fortsette å ha til lunsj på jobb. Da vet jeg at jeg får i meg riktige mineraler og vitaminer, og reduserer oppbygging av innvendig fett. Har merket at de dagene jeg ikke har med shake på jobb, blir det ofte pizza eller pasta i kantinen...
har du prøvd deg på lavkarbo pizza? Den er kjempe god, bare sånn i tilfelle ;)

Jeg sniker meg inn fra desembergruppa for å si at jeg er absolutt plus size. Sloss meg ned til en bmi på 33 for å få hjelp med assistert befruktning (de har krav om bmi på max 33). Men i løpet av prøveperioden steg vekta igjen, og nå har jeg en bmi på 35. Jeg har bedt om p bli henvist til AdiPol på Rikshospitalet, som er en spesiell poliklinikk som følger opp overvektige gravide. Noen andre som har erfaringer derfra?

Også: hvor finner man mammaklær i plus size? Noen tips?

Jeg sniker meg inn fra desembergruppa for å si at jeg er absolutt plus size. Sloss meg ned til en bmi på 33 for å få hjelp med assistert befruktning (de har krav om bmi på max 33). Men i løpet av prøveperioden steg vekta igjen, og nå har jeg en bmi på 35. Jeg har bedt om p bli henvist til AdiPol på Rikshospitalet, som er en spesiell poliklinikk som følger opp overvektige gravide. Noen andre som har erfaringer derfra?

Også: hvor finner man mammaklær i plus size? Noen tips?

Yoursclothing.com! :) de har behagelige bukser og tights, både med og uten ekstra støtte på magen (strammer litt mer enn de uten, men magen på plass). Og så har de masse fine kjoler og topper/skjorter

Melder meg inn :oops: 20 kg over trivselsvekt her også... Håper å ikke gå opp så mye som sist jeg gikk gravid, da la jeg på meg 20 kg :wideyed: nå har jeg begynt å gå tur, og har endret kostholdet til det vesentlig bedre - så må i alle fall prøve å gjøre det jeg kan for at ikke kiloene skal rase på.

Hadde jo vært supert å ha en slik motivasjonstråd der vi heier hverandre fram med sunne og gode vaner, tips og råd :-)

Ca 25 kg over trivselsvekt (antar jeg, har aldri vært så lett:wacky:). Har klart å gå ned 7,5 kg de siste månedene da, så skal fortsette å spise sunt og være så aktiv som kroppen tillater. Har noen helseplager fra før, og håper virkelig at jeg ikke legger på meg så mye :) Er også litt redd for svangerskapsforgiftning kjenner jeg, da flere i nær familie har hatt det..

Back
Topp