Plenklipping

Jeg er vokst opp med at folk gjorde det når de hadde tid til det, bare det ikke var for tidlig eller for sent. Det gjaldt og for vedkapping o.l. Elsker lyden av gressklipper, får helt idyllisk sommerfølelse med en gang <3
Vi har ikke plen her vi bor dessverre, men jeg hadde heller latt den bli lang enn å klippe på "feil tidspunkt" om naboene hadde irritert seg over slikt. Men så liker jeg at gresset er langt. Det er helt forferdelig å se de mange plenene der folk har klippet gresset for kort. Absolutt ikke bra for gresset, og det inviterer til mosevekst. Og det er ikke pent.

Den blir klippa når den blir klippa. Om det er en søndag bryr meg lite. De fleste naboene mine er aldri hjemme uansett då. Ofte ute å reiser de ;) Men starter utpå dagen da.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg gir f i om folk klipper på mandag, onsdag eller søndag. For meg spiller det ingen trille. Men skal man gjøre bråkearbeide på søndag (og lørdager forsåvidt), så synes jeg man bør vente til etter 10 på morgenen. Hadde en nabo en gang som konsekvent klippa plen klokka 7 hver søndag morgen.... i to timer! Svær plen og måtte jo bruke kantklipper rundt hundre blomsterbed samtidig. Da ble jeg faktisk grinete. Men sånn ellers... go ahead!

I nabolaget her er det regel å klippe gresset på søndager :P Hehhee, det er den dagen de fleste har fri og folk er hjemme og har tid og overskudd til å gjøre slikt.

Hvis jeg må klippe på søndag så gjør jeg fint det.. venter dog til mellom 13-16..

Sent from my iPad using BV Forum

Så lenge det er etter 9 og ikke seint på kvelden så er det greit for meg altså.

Folk med 100 % jobb, hus, flere barn osv... Så må man jo bruke tiden og godt vær når man kan??

Det er faktisk en lov om det, slik det blir sagt over her. Og jeg bodde tidligere I et boligfelt der ingen gjorde noe som lagde støy på søndager. Det var fantastisk deilig å ha en dag I uka hvor det var helt Stille og rolig I gata og det eneste "bråket" man hørte var latter og barnestøy.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Det hørtes fantastisk ut :)

Vi klipper når det er oppholdsvær til det, spiller ingen rolle hvilken dag det er..

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*

Mange gode poeng :) Intr å se forskjeller. Var ikke klar over at det var ulovlig! Jaja.. Da er jeg kanskje ikke så lovlydig som jeg skal ha det til likevel ;)

Gjør det ikke for å plage noen! Men i noen perioder, med to små og en hardtarbeidene mann, har det vært eneste løsningen for å få det gjort. Nå er kidsa større, hagen mindre og energien en helt annen, men kan ikke garantere for at alle søndagene blir helt hellige o:)

prøver å unngå å klippe sent om kveldene....men om det har regnet 14 dager i strekk og det er tørt på en søndag,så JA da klipper vi gresset på søndag gitt....

spørs jo litt på hvordan man jobber og bor, aldri bodd med så tette naboer at de kan høre lyden så bra ;)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Back
Topp