Plenklipping

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Litt tidlig, men leste saken om Kåss som ble fysisk angrepet da han klippet gresset på søndag.

Det er jo ingen lov som tilsier at det ikke skal gjøres, men fordi det er en såkalt hviledag så skal man ikke gjøre slikt på denne dagen. Jeg har gjort det mange ganger! Tilstår ;) Har ikke hatt mulighet ellers! Hva er verst; uklipt gress eller bråk på søndagene?

Hvordan stiller dere dere til dette?

Syntes det har litt med respekt å gjøre..klipper aldri på søndager

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Her blir det ofte søndager. Jeg er så allergisk at mannen må gjøre det. Da kan de velge mellom midt på natta eller helg(ofte søndag). Kunne virkelig ikke brydd meg mindre om mine naboer klipper gresset på en søndag.. :p

Lillejenta ble født 22.08.13<3

Her blir da tatt når me har tid og anledning. Tar ikkje hensyn t ka dag da e i veko, men klippe ikkje seint på kveld når små onga e i seng.
Bur dessuten på vestlandet,så må nytta sjansen når graset faktisk e tørt ;)

Her klipper både vi å naboene når det passer oss å klippe uavhengig hvilken dag det er. Men klipper ikke sent på kveldene eller tidlig i helgene :)

Hvis søndag er den eneste dagen med pent vær og mulighet for å klippe, så må jeg klippe søndag! enkelt og greit.
Men det går ann å ta visse hensyn som kirketid, naboen som griller ute, selskap hos naboen.

Ikke alle har mulighet til å klippe midt i uka, eller så er været slik at man ikke får gjort det.
Idag jobbes det turnus, barn skal følges opp med fritidsaktiviteter, så gresset må klippes når man har tid.
Det er ikke slik som før hvor alle satt samlet til middag kl 17, og far kunne klippe plenen kl 18. Samfunnet fungerer ikke slik, og da må man innrette seg etter det.

Både vi og naboene klipper når det er oppholdsvær og ellers passer.
Heller klipp på søndager enn sent på kvelden i ukedager. :)

Synes i utgangspunktet det er en fin regel å ikke klippe på søndag, men må man så må man :-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

nærmeste nabo til kirken kan gjerne la være å klippe gresset før utpå ettermiddagen i det minste, men sånn utenom det så tenker jeg at folk må no få klippe gresset sitt den dagen det passer for dem. Sånn livet til mange småbarnsfamilier er lagt opp er det pokkeren ikke lett å få kabalen til å gå opp om en ikke skal ta hensyn til utdatert ukedagstøys på toppen av det hele.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om naboen klippet gress eller hekk eller sagde trær eller hva enn på en søndag såsant det var på dagtid. Alt bråk etter ungenes leggetid hadde jeg flydd i flint over uansett ukedag...

Litt tidlig, men leste saken om Kåss som ble fysisk angrepet da han klippet gresset på søndag.

Det er jo ingen lov som tilsier at det ikke skal gjøres, men fordi det er en såkalt hviledag så skal man ikke gjøre slikt på denne dagen. Jeg har gjort det mange ganger! Tilstår ;) Har ikke hatt mulighet ellers! Hva er verst; uklipt gress eller bråk på søndagene?

Hvordan stiller dere dere til dette?
Ehh..jo, det ER faktisk en lov mot å klippe plenen på søndager, og da er man i sin fulle rett å varsle politiet dersom man blir plaget av naboens plenklipper. Søndager er fortsatt røde i vår kalender.("Ifølge lov om helligdager og helligdagsfred, er det forbudt å «forstyrre med utilbørlig larm» på helligdager").

Jeg er ikke en sånn som ikke gjør noe som helst på søndager, men jeg gjør ingenting som bråker og kan plage andre; skru, hamre, klippe plen etc. Nå bor vi i borettslag med tydelige regler for stilletider, hvor søndag har hele dagen, så det er jo greit. Men kan godt finne på å bli irritert dersom naboen fyrer opp plentraktoren kl ni på en søndag, ja. Bryr meg ikke så innmari mye hvis det er utpå ettermiddagen, men det betyr ikke at det plutselig er lovlig, bare at ingen gidder å klage. Hadde dog aldri fallt meg inn å angripe noen.

Det er også en grunn til at man bør ha minst en hviledag i uken. Om man faktisk ikke har tid til å ta vare på hus og eiendom i løpet av uka, har man rett og slett for mye på programmet i mine øyne.

Det er nok ein lov som seier det ja.. her i bygda gjekk politiet ut i media å minna folk om det, for dei hadde fått så mange anmeldelsar på det. Men er nok ikkje nokon i nabolaget vårt som har overholdt d heller:p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er faktisk en lov om det, slik det blir sagt over her. Og jeg bodde tidligere I et boligfelt der ingen gjorde noe som lagde støy på søndager. Det var fantastisk deilig å ha en dag I uka hvor det var helt Stille og rolig I gata og det eneste "bråket" man hørte var latter og barnestøy.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg bryr meg ikke noe om om naboen klipper plen på en søndag, pusser opp ol. Jeg har aldri i mitt liv klaget på naboer. Tåler liv og litt bråk rundt meg. Derfor trives jeg godt i borettslag. For meg en søndag en helt vanlig dag, hvor enten mannen eller jeg jobber.

Her klipper vi når det passer...... Men nå bor jo vi litt for oss selv også da, er maks en nabo som kan plages av lyden fra oss. Han er alene og snekrer og bruker motorsag selv til alle døgnets tider uten at det har plaget oss (men nå ligger jo heller ikke husene tett i tett (har ei fantastisk sandstrand og ei lita vik mellom oss, så fordi om vi hører det, er det jo ikke overdøvende liksom....) :-p Blir vel litt annerledes når man bor tett i tett i tett...... ;-)

Jeg bryr meg ikke noe om om naboen klipper plen på en søndag, pusser opp ol. Jeg har aldri i mitt liv klaget på naboer. Tåler liv og litt bråk rundt meg. Derfor trives jeg godt i borettslag. For meg en søndag en helt vanlig dag, hvor enten mannen eller jeg jobber.
Jeg bryr meg ikke om andre gjør det jeg heller:) bare her vi bor så har vi to eldre naboer som liker å sitte ute å drikke kaffe så da velger vi å la de ha den dagen:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Man må vel se an naboene sine tenker jeg. Her vi bor er det helt vanlig å klippe gresset på søndager. Og det gjør vi og. Men når vi er på vestlandet hele sommeren vet vi at det ikke er akseptert å klippe på søndagene, og da lar vi så klart være ut av respekt for naboene.

Her blir da tatt når me har tid og anledning. Tar ikkje hensyn t ka dag da e i veko, men klippe ikkje seint på kveld når små onga e i seng.
Bur dessuten på vestlandet,så må nytta sjansen når graset faktisk e tørt ;)
Samme her. Har blitt klippet når det er tørt og vi har tid. Samme hvilken dag, men ikke tidlig morgen eller etter barnas leggetid.

♡appen♡

Vi klipper nok på søndager hvis det trengs. Men så bor vi rett inntil en hovedvei, og den bråker mye mer enn en klipper i de 20 min det tar å klippe :-P

Men jeg ergret med over nabodama i fjor sommer som ALLTID begynte å klippe gresset da vi hadde lagt frøkna for å sove :-P
Slo aldri feil i helgene, eller i ukedagene forsåvidt.
Det irriterte meg faktisk når vogna måtte stå på den siden fordi det var der skyggen fra sola var...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Back
Topp